Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat je eerder aangeschoten bent als je 's middags drinkt, dan als je 's avonds drinkt?

En dan bedoel ik niet antwoorden als "drinken op een lege maag" want dat ik niet altijd het geval. Je kunt ook een stevige middagmaaltijd hebben gehad en toch aangeschoten zijn na één of anderhalf glas wijn. Terwijl je 's avonds meer moet drinken om datzelfde effect te bereiken.
Zijn er andere oorzaken dan die lege maag waardoor drank 's middags meer effect heeft dan 's avonds?

Toegevoegd na 6 dagen:
Tot nu toe helaas geen bevredigend antwoord op mijn vraag...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

savonds is je lichaam al aan het afsluiten, hierdoor verwerk je minder snel de drank, en komt het dus langzamer aan.

verder heb je natuurlijk voor het stappen gegeten, eventjes rust genomen etc.

ook kan de buitentemperatuur een rol spelen, op een goed hete dag op een terrasje in de zon, kun je je van 1 glas bier al aardig aangeschoten voelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
< Komt mij eerlijk gezegd niet zo bekent voor, Of ik smiddag's rond een uur of 3 tot uur of 9 of van 6 tot 12, Ik voel geen verschil ;) Dronken is dronken, Aangeschoten is aangeschoten,


Maar mijn probleem is, Ik word altijd dronken van 1 biertje
Echt maar van 1 Biertje


Biertje nummer 15 :D
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding