Waarom heeft thee soms niet zoveel smaak als je veel suiker gebruikt

İk gebruik 2 suikerklontjes, maar dan heeft de thee nog steeds geen smaak waardoor ik nog meer suikerklontjes moet gebruiken. En dat is niet goed, om veel suiker in je thee te doen.
Heeft iemand tips waardoor je thee smaak krijgt met weinig suikerklontjes.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
2.7K

Het beste antwoord

Zorg ervoor dat je het water voor de thee niet te lang kookt anders verliest het zijn zuurstof en wordt de thee vlak van smaak!
De theepot en kopjes voorverwarmen. (Omspoelen met warm water is genoeg)
De thee een paar minuutjes laten trekken dit kan varieren van 2 tot 8 minuten.
Opgieten op zwarte thee kan meteen, voor groene thee 1min wachten anders kook je de blaadjes en komen de smaakstoffen niet meer vrij.
De lekkerste thee zet je met een thee-ei of los.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Het gaat er ook om hoelang je de theezakje erin houdt. Als je de zakje maar een paar keer heen en weer doet en gelijk eruit haalt, is er weinig smaak natuurlijk.
Ook kan het komen door de smaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haal je theezakje niet te snel uit het water! Je mag 'm, nadat je m een aantal keren op en neer hebt gehaald, best een minuutje laten weken. Verder zijn zoetstoftabletjes natuurlijk een prima vervanging voor suiker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Op-en-neerhalen is juist niet goed. Gewoon het zakje erin, en zolang laten trekken als aangegeven staat. Men is tegenwoordig gewend geraakt aan veel te slappe thee,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je ook uitleggen waarom op en neer halen niet goed is? Het heeft hetzelfde effect als alleen erin laten liggen, alleen gaat het dan sneller. Wel moet je het inderdaad even laten weken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist gewoon laten weken, de thee in het zakje moet eerst goed water opnemen en wat uitzetten.
En zoetstof is niet zo goed als je denkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoetjes in de - sterk smakende koffie gaat best, maar in de thee proef je dan ECHT alleen maar zoetstof - jakkibah !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarover verschillen de meningen dan, want ik proef geen verschil met gewoon suiker :P
Wen aan thee zonder suiker.
Als de thee te slap is, en je doet er dan suiker in heb je alleen maar een soort gekleurd suikerwater
Thee wat sterker met een schijfje citroen erin heeft vast meer smaak
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plus, want hoe meer suiker, des te minder thee je daadwerkelijk proeft!
laat het zakje een tijdje er in zitten. doe er idd niet teveel suiker in want dat kan je smaak ook beinvloeden want dan raak je teveel gewent aan zoet. nog een tip: doe er inplaats van suiker honing in. honing heeft meer smaak, maakt de thee lekker en is nog gezond ook! gr.tjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn theesoorten die van zichzelf al zoet smaken. Bijvoorbeeld zoethout, venkel, aardbei. Ga gewoon een aantal smaken proberen, zonder er suiker in te doen natuurlijk. Je moet leren om de theesmaak zélf te proeven in plaats van 'm te verdoezelen met suiker! Bevallen de zoete smaakjes niet probeer dan de wat uitgesproken sterkere theesoorten. Zoals Earl Grey of Lapsang souchong.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeh...lapsang sauchong ; de enige écht lekkere thee, die helaas wat lastig te krijgen is.
zorg dat het kokend heet is laat het thee zakje 5 min rusten of voeg honing toe is zoet en geeft meer smaak en is niet zo slecht als suiker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beter: water eerst laten koken, dan iets laten afkoelen, anders slaat de smaak vaak gelijk dood.
duh omdat je met de suiker de hele thee smaak verpest
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thee heft helemaal geen smaak : thee heeft alleen maar geur. Het smaakt gewoon naar warm water. (Geloof het maar van iemand (niet ik) die geen reukvermogen heeft. Thee is gewoon warm water met een geurtje.

Gelukkig proeven we met onze neus, waardoor dat geen enkel probleem hoeft te zijn en zelfs erg lekker kan wezen. Thee krijgt pas smaak als je er iets in doet dat smaak heeft ; suker, cirtroen, melk, maar ook nepthee van bijvoorbeeld vruchten of kruiden.

Suiker maskeert enige smaak die er aan zou kunnen zijn gekomen door het trekken van de stofjes, omdat het van die kleine minimale smaken zijn. De geur - mits sterk - blijft wel overeind.

De meeste smaak krijgt je thee dus door hem iets langer te laten trekken dan veel Nederlanders gewend zijn (maar ook weer niet te lang) en er - uiteraard- GEEN suiker, melk, citroen of honing doorheen te gooien (tenzij je die smaak wilt hebben, uiteraard).

Hang je erg aan de suiker, dan kun je net zo goed het theezakje weglaten, en je thee voor de smaak eens 'zetten' (aanlengen) met bruine suiker of suikerstroop. Net iets anders, maar het blijft uitsluitend suiker wat je proeft.