stoppen met alcohol drinken op 17 jarige leeftijd, hou je het lang uit?

ik zit eraan te denken om te stoppen, 't levert niets op, ben ook gezellig zonder :) maar het effect blijft leuk en lekker... is dit moeilijk vol te houden? ( tot nu toe pas een week )

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken

Het beste antwoord

Natuurlijk houd je dat vol. Als je het een week kunt, kun je het ook twee weken, drie, vier, een maand, wat je maar wilt.
Wat is je doel? Wil je nooit meer alcohol drinken? Dan domweg volhouden en voet bij stuk houden.
Wil je af en toe een beetje kunnen drinken zonder dat je stomdronken wordt en kost dat je moeite? Dan zul je of moeten leren omgaan met alcohol, of toch aan geheelonthouding moeten doen.
Als je je voor kunt nemen: ik drink alleen in het weekend, en dan maximaal 3 biertjes (bijvoorbeeld) en daarna stap ik over op fris, of ik drink na elke alcoholische consumptie minimaal 1 keer een non-alcoholische, en dat lukt goed en je voelt je er goed bij, kun je dat ook doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je helemaal niet wilt drinken, dan moet je het niet doen. Waarom zou je drank nodig hebben om het gezellig te hebben?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook als je gezellig een 'biertje'gaat drinken zal je het niet missen als je de stap genomen hebt om niet meer te drinken.
En nog een enorm pluspunt, jij bent, als je straks je rijbewijs hebt, altijd de BOB.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja als je er zo over denkt en je kan geen goede afspraken maken met je vrienden, dan kan je idd beter geen bob zijn

Andere antwoorden (10)

Ligt helemaal aan jezelf,

Dronk je het veel en keek je er echt naar uit of dronk je het gewoon?

En het eerste geval waarschijnlijk wel ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk niet dat het moeilijk is. Ik ben zelf 16 en drink het omdat ik het lekker vind. Niet omdat ik graag aangeschoten wil zijn. Of wat dan ook. Alhoewel het in sommige situaties wel eens helpt :). Als jij bij je standpunt blijft en je vrienden respecteren het, moet dat vast wel goed komen! Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima om te stoppen, alhoewel een drankje niet zoveel kwaad kan is niet drinken ( in ieder geval voor je 25e omdat je hersenen nog in ontwikkeling zijn ) beter.

Waarom zou het moeilijk zijn om vol te houden? Ik ken meerdere jongeren van jouw leeftijd die geen alcohol drinken, het meest lastige is de vraag beantwoorden: wat?! drink je niet?! waarom dan niet?!

en dan moet je dat weer uit gaan leggen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lekker is een reden, maar hoe is een drankje gezellig? Waarom is een cola minder gezellig..
Maar goed, als je motivatie groter is dan het gemis dan zal het wel goedkomen, en anders neem je een drankje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@bierdopje, dat is geen feit natuurlijk, dat is je eigen beleving. Zo zijn er ook mensen die het absoluut gezellig vinden om een sigaretje mee te roken, en heel ongezellig om dat niet te doen. Hetzelfde bij drinken.
Doet verder niets af aan je beleving, maar je kan niet als feit presenteren dat een cola drinken minder gezellig zou zijn, en dat dat voor een ieder geldt.
Mischien hou je het langer uit door een nieuw drankje te nemen zonder alcohol dat heb ik gedaan bij ijsthee zo hield ik het 6jaar vol!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt helemaal aan jezelf, het is niet moeilijk, je geeft eraan toe of niet.
Op zeventien jarige leeftijd ben je vast nog geen probleemdrinker, dus nogmaals nee, het zou niet moeilijk moeten zijn, bedenk goed, je bent neutraal geboren, dus niet van drank afhankelijk, geef je eraan toe of niet?

Antwoord je met nee, ben je al zeer goed op weg, maar af en toe kan helemaal geen kwaad, maar dat ligt helemaal aan jou

Drink je toch teveel naar eigen mening, blijf herhalen wat je al typte, het levert niets op,
succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk dat je minder moeite hebt met niet drinken, dan altijd maar die eeuwige vragen beantwoorden, drink je helemaal niet? Waarom dan niet, dat soort kulvragen XD het ligt aan de gespreksstof op bijvoorbeeld een terras, of waar dan ook, om lekker melig en lollig te zijn hoef je geen alcohol te drinken:)
Je kunt wel tegen jezelf zeggen dat je gaat stoppen maar de kans dat je het echt vol zal houden is echt miniem. Als ik jou was zou ik het gewoon heel soms drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zult het misschien een tijd volhouden maar vroeg of laat ga je toch weer drinken, simpelweg de druk van je peer group. Maar probeer het vooral vol te houden!
Als je zelf denkt dat je te ver gaat met alcohol en daarom wilt stoppen heb je helemaal gelijk. als je denkt dat het een probleem gaat worden..als het heel moeilijk is kun je daar ook hulp voor krijgen. maar als jij je grenzen kent is het helemaal niet erg om soms wat te drinken zolang jij je er prettig bij voelt...en zoals bij alles: doe het met mate! succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drink genoeg cola en je hebt het zelfde effect ;) nee zeggen is toch een kleine moeite? Ik hou het al 23 jaar vol. Geen druppel zonder moeite.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jongen.. Het zit tussen je oren! Als jij het niet meer wilt drinken.. Dan drink je het niet en zul je het makkelijk volhouden. Twijfel je aan je zelf.. Dan is er kans dat je het moeilijk zal krijgen. En vraag je eens af.. Bestuur jij je hersenen of zorgen je hersenen er voor dat jij dingen gaat doen? :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
draai het eens om, stoppen met alcohol, ik hou het lang uit, al een week, dan motiveer je jezelf en mocht je eens de mist in gaan, begin je gewoon weer met stoppen, je kunt het!