Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (7)

In light zit geen suiker, maar zoetstoffen.
Of begrijp ik de vraag nu verkeerd?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen calorieën waar je dik van word, wel verslafende suiker stoffen dus alsnog niet de perfecte oplossing.

Alhoewel ik zelf niet veel verschil kan merken tussen cola en cola light.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In cola light zijn zoetstoffen gebruikt in plaats van suikers.

In suikers zitten veel calorieën, maar in zoetstoffen zitten schadelijke stoffen zoals aspartaam (kankerverwekkend)!

Zoetstoffen worden gebruikt in bijna elke ligt variant doordat er weinig calorieën in zitten.

Verder zit er ook wel een degelijk verschil in Cola, en Cola light! De echte suiker smaak is duidelijk te herkennen (en naar mijn mening lekkerder ;))
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met cola heb ik geen ervaring want dat drink ik niet. Maar bitter lemon bestaat ook in een light versie. En ik vind echt dat je proeft dat er zoetstof in zit, het geeft een minder lekker bijsmaakje. Hoe zal ik dat smaakje omschrijven: een beetje wrang, en het blijft in je mond hangen als nasmaak. Terwijl je de bitter lemonsmaak in hoofdzaak zou willen proeven.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
dat is simpel: in light zit minder suiker :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cola en Cola Light zijn (bijna) het zelfde op één punt na, suiker. In Cola zit suiker en in Cola Light zit aspartaam, cyclaamzuur, acesulfaam K of saccharine in plaats van suiker. Deze laatste stoffen kunnen niet afgebroken worden door het lichaam, maar smaken wel zoet.

Dus Cola Light is Cola, maar dan zonder suiker en met kunstmatige zoetstoffen (aspartaam, cyclaamzuur, acesulfaam K of saccharine)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is precies hetzelfde alleen zitten er in de éne zoetstoffen en in de andere gewoon suiker, ookwel omschreven als vrouwen en mannendrankjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding