zitten er behalve kalk en mineralen nog andere "belangrijke" onmisbare stoffen in water voor mensen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken

Het beste antwoord

kalk en (andere) mineralen zijn een leuke bijkomstigheid, die in de regel geen kwaad kunnen en soms zelfs gezond zijn, maar de voornaamste reden dat water zo goed voor ons is, is de H2O ; het water ZELF dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Water is vooral belangrijk om afvalstoffen af te voeren. Nieren filteren afvalstoffen uit het bloed en water in het lichaam zorgt ervoor dat deze afvalstoffen afgevoerd worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt van de omstandigheden af, maar in afgelegen plaatsen met mensen die min of meer zelfvoorzienend zijn kan snel jodiumgebrek optreden (cretinisme). Weinig jodium in de thee, de melk dat kan groeistoornissen geven, achterblijvende geestelijke ontwikkeling en dergelijke. Ook de melk en kaas zullen in berggebieden niet veel jodium bevatten, als ze bierbrouwen dan zit er weinig jodium in het toegevoegde water, plaatselijk groente en fruit zal ook weinig bevatten.