Hoe werken eyeballshots precies en klopt het dat de alcohol meteen helemaal naar je hersens gaat en je dus meteen dronken bent?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
3.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt allemaal voor het reageren, ik weet nu hoe het zit.

Het beste antwoord

In je ogen zitten veel bloedvaten, als je alcohol in de ogen druppelt, wordt dit via de bloedvaten opgenomen in jouw bloedbaan. Het gaat inderdaad sneller dan alcohol drinken en je zult het effect sneller voelen.

Echter er zitten veel risico's aan, denk aan oogonstekingen, beschadiging van het hoornvlies etc etc.
En het meest gevaarlijke, je voelt niet of je teveel alcohol binnen krijgt in tegenstelling tot drinken. Je maag geeft op een geven moment echt wel aan dat er niet meer naar binnen moet komen, met het druppelen van vodka in je oog, ben je dus heel stom bezig.

Er is nog een variant, een tampon gedrenkt in alcohol anaal inbrengen. Ook zo'n achterlijke optie om heel goedkoop snel dronken te worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het ook per se slechter voor je hersens en voel je het ook sterker?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er geen ervaring mee, maar alcohol is bij teveel inname altijd slecht voor de hersenen.
Zoals ik al aangaf, als je alcohol via jouw oog toedient neem je het risico veel te veel in te nemen. Je krijgt geen signalen (behalve een prikkend oog) van jouw lichaam dat je niets meer moet nemen. Als je teveel drinkt, gaat jouw maag protesteren en dat is echt een signaal om niet meer te gaan drinken. Bij inname via het oog, weet je dit niet. Ik denk wel , maar dat is puur mijn eigen visie, dat het sneller wordt opgenomen, omdat het alcohol niet via de maag en darmen komt, daar wordt het al afgebroken, via je oog komt het mijns inziens bijna overeen met in jouw aderen spuiten. Dus ik denk dat het effect sterker is ja. Maarre, geen plannen in die richting hoop ik?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1. Terechte kritiek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Ritsuka
12 jaar geleden
Van dat eyeballen kun je zelfs blind worden, heel slecht idee dus. En schijnt ook zeer pijnlijk te zijn had ik gehoord. + voor duidelijk antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 voor duidelijke reactie

Andere antwoorden (1)

De theorie onder de studenten lijkt te zijn dat alcohol kan worden geabsorbeerd door de slijmvliezen, en de oogbol en de binnenkant van de oogleden zijn bekleed met slijmvlies, dus, Voila! - wodka eyeball shots. En inderdaad het gaat meteen naar de hersens en je wordt direct dronken.

Een ander over het algemeen ineffectief middel van steeds dronken zijn/worden is het gebruik van in wodka gedrenkte tampons voor zowel vrouwen als mannen (gebruikt als zetpillen voor mannen).

Toegevoegd na 2 uur:
Ik zag de vraag en gaf gelijk antwoord, zag pas later dat er al een soort gelijk antwoord was gegeven.