Is suiker in je bier doen gevaarlijk?

Een kennis van me zei dat het bier dan giftig kan worden. Ik drink soms bruin bier en daar zit suiker in. Soms vind ik het lekker om er meer suiker in te doen. Maar nu durf ik het niet meer.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
4.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gast...serieus?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zit er in bier niet sowieso al suiker?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tsja, stefvh: Als ze niet meer zou leven zou ze het ook niet meer doen. Beetje kromme zin...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Conan: beetje kromme zin...
Stefvh: ik ben dus niet de enige?? Gelukkig, begon al aan mezelf te twijfelen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lol, er zit in vele bieren al suiker af fabriek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of het gevaarlijk is, ik heb eerlijkwaar geen idee.
het lijkt me niet erg logisch, dat het gevaarlijk is, maargoed.
maar waarom eigenlijk suiker in je bier doen?
als je het te bitter vindt, is het wellicht handig om over te stappen naar een ander drankje.
er zijn genoeg andere dranken, kijk wat je lekker vindt.
de wereld bestaat niet alleen uit bier!
en trouwens, je kan fris ook mengen met bier, en aangezien er suiker in fris zit, lijkt het me niet dat het gevaarlijk kan zijn.

Het beste antwoord

Het is geen enkel probleem om suiker in je bier te doen hoor.

In principe zit in elk bier een beetje suiker, alleen de meeste suiker is omgezet in alcohol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bier is een zwak-alcoholische drank met koolzuur. Die suiker zorgt er hoogstens voor dat die koolzuur wat sneller vrijkomt. Dat lijkt me echt niet slecht voor de gezondheid. Wel voor de smaak maar daar valt natuurlijk niet over te twisten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Suiker in je bier doen is niet gevaarlijk. Het zal echt niet ontploffen of zo.

Maar geraffineerde suiker is in feite wel puur vergif voor je lichaam. Net als de alcohol in het bier. Het zal je biertje dus nog giftiger voor je lichaam maken, dan dat het al is.

Maar ja, als jij het lekker vindt en wilt drinken, is dat natuurlijk gewoon een keuze die jij zelf moet maken.

Er is zoveel gevaarlijk. Roken, alcoholconsumptie, suikerconsumptie, rijden in het verkeer, de draaimolen op de kermis, etc. Jij bepaalt zelf welke risico`s je in het leven wilt nemen.

Het is dus in ieder geval niet zo dat door het toevoegen van suiker aan je bier, er ineens een drank ontstaat, waar je een acute voedselvergiftiging mee oploopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles is gif, zolang je ergens niet te veel van neemt is er niets aan de hand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hoop je...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige giffen hopen zich op. Dan wordt vaak genoeg "niet teveel" vanzelf wel teveel.
Absoluut niet. Sommige bieren hebben zelfs nagisting op fles waarbij een beetje suiker in de fles gedaan wordt wanneer deze gebottelt wordt. De actieve gist (voorwaarde) zet daarbij nog 1-maal suiker om tot alcolhol. Dit zijn de zgn. dubbel of trippel bieren.
Ik denk dat hier verwarring is.
Er is ooit (ik weet niet meer welk merk) iets misgegaan met een levering waarbij de druk zodanig opliep in de fles waardoor deze onplofte. Er was dacht ik iets misgegaan met de afvulhoeveelheid waardoor geen ruimte voor expansie meer was.

Dit heeft dus niets met gif te maken.