Ik doe het altijd met spa rood!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Water of sprite
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier staat witte wijn, maar ik denk dat champagne het ook goed zal doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met witte wijn. Kir is erg lekker, een cocktail, gemaakt als mengsel van een bourgogne Aligoté met een scheutje Crème de cassis, likeur gemaakt van zwarte bessen. De verhouding mag liggen tussen 2 delen wijn met 1 deel likeur en 3 delen wijn met 1 deel likeur. Wordt een andere witte wijn gebruikt dan heet het geen Kir maar blanc-cassis of blancasse.

Toegevoegd na 2 minuten:
Voor Kir Royal wordt de witte wijn vervangen door champagne of andere bubbelwijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spa rood, sinas, sinaasappelsap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een scheutje in een coupe met bosvruchten- of yoghurtijs.
heerlijk!
Een scheutje bij de stoofpeertjes, mmm.
Maar dat zal je niet bedoelen.

Doe eens een scheutje door de cassis, geeft een hele andere smaak eraan.
Ken je het nog, bessen-7 up? Kan ook met zwarte bessen.

Maak er eens een lekkere aardbeienbowl van;
250 gr. aardbeien in kwarten snijden en met 1 el. basterd- en 1 zakje vanillesuiker mengen, 3/4 l. rode wijn en 2 el. sinaasappellikeur erop scheppen, afdekken en wegzetten.
2 uurtjes in de koelkast.
Daarna in een schaal doen, doorroeren en ½ l. cassis en enkele lepels Crème de cassis erbij schenken.

Leg witte wijn in de koelkast, als hij lekker koud is doe je in een glas een scheutje Crème de cassis en vult het op met de witte wijn. Lekker is hier 'Freixenet'.

Ook lekker met ginger ale, limoensap en een scheutje tequila.
Of met sinaasappelsap en tequila.
amc
12 jaar geleden
verse aardbeien, een paar apart houden, deze fijn prakken,een kwart liter half geslagen room er door en een scheut crème de cassis er door roeren, dit schenk je over de aardbeien, YAMMIE !!!