Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe blijft de smaak van koffie als je koffiepads over datum zijn?

Zelf drink ik geen koffie, heb alleen een senseo voor visite, dus het wil wel gebeuren dat de koffiepads over de houdbaarheidsdatum heen gaan. Vraag me af of je dat na een paar maanden over datum ook proeft?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
25K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Het verschilt een beetje per merk of je het proeft. Een paar maanden (ong 2 maanden) over datum is er nog weinig smaakverschil. Na een half jaar is de koffie nog wel te drinken maar kan het een muffe (na)smaak hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het nog een nieuw pak is blijft het meestal nog wel lang lekker,
als het open is geweest word het vaak snel wat minder,
ik heb wel eens een nieuw pak van een half jaar overdatum gehad en ik merkte niks.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
De smaak gaat wel een beetje achteruit als de pads over de houdbaarheidsdatum zijn.
Doe daarom het volgende: Maak de pad even vochtig onder de kraan voor extra smaak aan de koffie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kwaliteit van de pads gaat hard achteruit als het vacuum verbroken is. Je kan ook pads kopen die per stuk ingeseald zijn. Misschien een oplossing voor je. Invriezen scheelt ook nog.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding