Mag je na het drinken van een fles Smirnoff Ice (5%) nog met de wagen rijden? Onder jongeren is dit een populaire alcoholische drank.

Als ik de fles Smirnoff Ice (5%) op heb, hoeveel uur moet ik dan nog wachten vooraleer ik mag rijden. Zo'n fles komt overeen met 3 pintjes of meer???? Wie kan op internet vinden hoeveel cl zo'n populaire alcolische fles bevat? Dus komt dit overeen met 3 pintjes? Dus als ik de fles opheb, mag ik nog rijden????

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
20.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet overdrijven he
Smirnoff ice is 4% en dit 70 cl, dus dit komt ongeveer overeen met 3 pintjes.
Als je na 3 pintjes je auto al niet meer kunt vinden, dan is er toch iets mis...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je mag ook niet rijden met drie glazen bier op.

Het beste antwoord

Beginnende bestuurders mogen, sinds 30 maart 2002, een promilage van niet hoger dan 0,2 hebben. Voor gevorderde bestuurders is dit 0,5 promille. 0,5 bereik je na het drinken van ongeveer 2 glazen alcohol binnen een uur. 0,2 komt neer op gewoon niet drinken. Die grens voor beginners is niet op 0,0 gesteld omdat door het eten van zoetigheid al kleine hoeveelheden alcohol in het bloed kunnen komen.

Toegevoegd na 9 minuten:
Even zitten rekenen:
70 cl, 4% komt neer op 2,24 standaardglazen. Da's dus te veel, zelfs voor een gevorderde bestuurder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Zo te horen kom je uit België.
Hier in Nederland overwegen ze bij beginnende bestuurders het alcoholpromillage op 0,00 te stellen.
En niet voor niets. Ik zou dat maar alvast aanhouden als regel.
14 jaar geleden
Indien je die fles in een keer achter elkaar hebt opgedronken (uitgaande van een liter fles), ben ik benieuwd of je je auto nog kunt vinden. Maar nee, dan mag je zeker niet meer rijden. Wellicht is op de site van Smirnoff of bij de dichtsbijzijnde buurtsuper even een fles bekijken.

Toegevoegd na 1 uur:
...eenn fles bekijken om te kijken hoeveel er in zit en wat het alcohol gehalte is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zal redelijk variëren. Niet iedereen houd een even hoog promillage over aan dezelfde hoeveelheid drank. Ruwweg wordt gesteld dat 2 pilsjes het maximum is en dat je dan op *ongeveer* 0,5 promille uit komt maar dat is niet altijd even consequent per persoon en daarom wordt ook aangeraden om gewoonweg NIET te drinken (het blijft ook vrijwel nooit bij die 2 consumpties en ik vraag me af waarom sommige mensen per se op de rand willen gaan zitten).

iig: in de regel duurt het per glas bier (of equivalent) anderhalf uur voor de alcohol uit je systeem is. In theorie zou je dus met pak em beet 2 uur (minimum is dus anderhalf uur maar het lijkt me niet verstandig zo te rekenen) laag genoeg moeten zitten bij een equivalent van 3 bier. Tenzij je een beginnend bestuurder bent. Dan is 1 bier normaal al genoeg om over de limiet heen te komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus je mag normaal 2 pintjes drinken;
in Smirnoff Ice (5%) en 70 cl komt overeen met 3 pintjes (is dit juist?????). Dus ik drink de fles op en moet 2 uur wachten en dan ben ik safe?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je puur op de cijfers en statistische gemiddelden uit gaat *zou dat zo moeten zijn*. Dat wil echter niet zeggen dat die cijfers altijd voor iedereen kloppen! Wees daar heel erg bewust van. Om die reden heb ik zelf altijd consequent geweigerd om alcohol te schenken aan mensen waarvan ik wist dat ze moeten rijden. Ook dat ene pilsje.... Een normaal glas bier komt overigens overeen met 22cl en in een glas bier zit ook nog een deel schuim (de spreekwoordelijke 2 vingers nemen in een normaal stapelglas de helft van het volume in dus heb je eerder een 3/4 gevuld glas van de 22 cl). Je fles Smirnoff van 70cl gaat dus al over de 3 bier heen (ik zou eerder *ruim* 4 bier _gokken_ en dus *minimaal* 3,5 uur wacht tijd aanhouden; bij voorkeur meer).
Ga iig niet zomaar rekenen en daar conclusies aan binden. Ieder mens is anders en het zijn richtlijnen. Ongeveer..... geen exacte getallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overigens: Voor beginnend bestuurders geld maximaal 0.2 promille. Dat houd in de praktijk is dat je niks mag drinken. (Dat de norm niet 0 is heeft meer te maken met normale processen in je lichaam waarbij naar het schijn alcohol vrij kan komen) Ga gewoon niet drinken als je weet dat je nog moet rijden! Simpel zat. Als je gaat rekenen om 'safe' te zijn, garandeer ik je dat je vroeg of laat (eerder vroeg dan laat) een stevige misrekening maakt en dan kan ik alleen maar hopen dat je niemand anders mee neemt.
Je mag niet rijden als je alcohol hebt gedronken.. bij jou pakt bijv. 1 pintje al, bij een ander 3, en weer een ander heeft er 10 nodig voor ie denkt: ojee ik heb gedronken..
Doe even normaal en denk na: alcohol en verkeer gaan niet samen...nooit..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt inderdaad niet 100% maar is wel het meest verstandigste om zo te denken!
Na het rijden mag je rustig een fles Smirnoff drinken! Andersom zou ik het beslist NIET doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf de regel dat als ik rij ik geen alcohol drink. Het is voor mij of rijden en geen alcohol of wel alcohol en lekker met de fiets. Als er wel wat gebeurt heb je al snel de schijn tegen en sowieso rijdt het niet fijn. Daarnaast zijn de hoeveelheden die jij aangeeft zo veel, dat het je rijgedrag beïnvloed.
Maar goed, om het precies te weten moet je ook rekening houden waneer je het drinkt. Als je aan het begin van de avond wat drinkt en daarna over gaat op niet-alcoholische drank dan kan het nog meevallen.
Het wettelijke toegestane alcoholpromillage bedraagt 0,5 en 0,2 voor bestuurders met minder dan 5 jaar rij-ervaring. Dat staat gelijk aan ongeveer twee glazen drank.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk ook eens bij je eerdere antwoorden.
Daar staat nog een mooie link naar een website over alcohol en verkeersregels.
Denk namelijk niet dat de regels tussen bush-bier en smirniff ice anders zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dan mag je niet meer rijden alcohol en verkeer gaan niet samen.
een consumptie van een alcoholische drank bevat elke keer ongeveer evennveel pure alcohol dus als jij je fles leeghebt mag je per glas 1,5 tot 2 uur niet meer deelnemen aan het verkeer al naar gelang je lichaamsbouw en stofwisselingssnelheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga voor de aardigheid eens kijken in een revalidatiekliniek en stel die vraag daar eens.
Alcohol en verkeer dan kun je niet maken is een terecht slogan!

De kans dat je een aanrijding veroorzaakt is aanmerkelijk groter. Het letsel dat je een ander (of jezelf!) aandoet is levenslang. Vraag jezelf eens eerlijk af of die borrel dat waard is? (Wel eerlijk blijven!)

Heb je gedronken, zorg er dan voor dat je niet gaat/hoeft te rijden. Wordt het een laat avondje,idem dito. de alcohol is niet verdwenen na 3 uurtjes slaap. Ff uit de blote bol: het duurt 3 uur voordat de alcohol van 1 glas bier uit je lichaam is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel simpel... als je nog moet rijden, drink dan gewoon helemaal niet of kom op de fiets. Krijg je en maak je ook geen onnodige problemen.
Het is gewoon een kwestie van fatsoen.
Van mij mogen ze de promilage wel geheel op 0 zetten!!!