Mag je na het drinken van een fles Smirnoff Ice (5%) nog met de wagen rijden? Onder jongeren is dit een populaire alcoholische drank.

Als ik de fles Smirnoff Ice (5%) op heb, hoeveel uur moet ik dan nog wachten vooraleer ik mag rijden. Zo'n fles komt overeen met 3 pintjes of meer???? Wie kan op internet vinden hoeveel cl zo'n populaire alcolische fles bevat? Dus komt dit overeen met 3 pintjes? Dus als ik de fles opheb, mag ik nog rijden????

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Beginnende bestuurders mogen, sinds 30 maart 2002, een promilage van niet hoger dan 0,2 hebben. Voor gevorderde bestuurders is dit 0,5 promille. 0,5 bereik je na het drinken van ongeveer 2 glazen alcohol binnen een uur. 0,2 komt neer op gewoon niet drinken. Die grens voor beginners is niet op 0,0 gesteld omdat door het eten van zoetigheid al kleine hoeveelheden alcohol in het bloed kunnen komen. Toegevoegd na 9 minuten: Even zitten rekenen: 70 cl, 4% komt neer op 2,24 standaardglazen. Da's dus te veel, zelfs voor een gevorderde bestuurder.

Zo te horen kom je uit België. Hier in Nederland overwegen ze bij beginnende bestuurders het alcoholpromillage op 0,00 te stellen. En niet voor niets. Ik zou dat maar alvast aanhouden als regel.

Indien je die fles in een keer achter elkaar hebt opgedronken (uitgaande van een liter fles), ben ik benieuwd of je je auto nog kunt vinden. Maar nee, dan mag je zeker niet meer rijden. Wellicht is op de site van Smirnoff of bij de dichtsbijzijnde buurtsuper even een fles bekijken. Toegevoegd na 1 uur: ...eenn fles bekijken om te kijken hoeveel er in zit en wat het alcohol gehalte is.

Dat zal redelijk variëren. Niet iedereen houd een even hoog promillage over aan dezelfde hoeveelheid drank. Ruwweg wordt gesteld dat 2 pilsjes het maximum is en dat je dan op *ongeveer* 0,5 promille uit komt maar dat is niet altijd even consequent per persoon en daarom wordt ook aangeraden om gewoonweg NIET te drinken (het blijft ook vrijwel nooit bij die 2 consumpties en ik vraag me af waarom sommige mensen per se op de rand willen gaan zitten). iig: in de regel duurt het per glas bier (of equivalent) anderhalf uur voor de alcohol uit je systeem is. In theorie zou je dus met pak em beet 2 uur (minimum is dus anderhalf uur maar het lijkt me niet verstandig zo te rekenen) laag genoeg moeten zitten bij een equivalent van 3 bier. Tenzij je een beginnend bestuurder bent. Dan is 1 bier normaal al genoeg om over de limiet heen te komen.

Je mag niet rijden als je alcohol hebt gedronken.. bij jou pakt bijv. 1 pintje al, bij een ander 3, en weer een ander heeft er 10 nodig voor ie denkt: ojee ik heb gedronken.. Doe even normaal en denk na: alcohol en verkeer gaan niet samen...nooit..

Na het rijden mag je rustig een fles Smirnoff drinken! Andersom zou ik het beslist NIET doen!

Ik heb zelf de regel dat als ik rij ik geen alcohol drink. Het is voor mij of rijden en geen alcohol of wel alcohol en lekker met de fiets. Als er wel wat gebeurt heb je al snel de schijn tegen en sowieso rijdt het niet fijn. Daarnaast zijn de hoeveelheden die jij aangeeft zo veel, dat het je rijgedrag beïnvloed. Maar goed, om het precies te weten moet je ook rekening houden waneer je het drinkt. Als je aan het begin van de avond wat drinkt en daarna over gaat op niet-alcoholische drank dan kan het nog meevallen. Het wettelijke toegestane alcoholpromillage bedraagt 0,5 en 0,2 voor bestuurders met minder dan 5 jaar rij-ervaring. Dat staat gelijk aan ongeveer twee glazen drank.

Kijk ook eens bij je eerdere antwoorden. Daar staat nog een mooie link naar een website over alcohol en verkeersregels. Denk namelijk niet dat de regels tussen bush-bier en smirniff ice anders zijn.

Bronnen:
http://www.goeievraag.nl/vraag/rijden-wage...

Nee dan mag je niet meer rijden alcohol en verkeer gaan niet samen. een consumptie van een alcoholische drank bevat elke keer ongeveer evennveel pure alcohol dus als jij je fles leeghebt mag je per glas 1,5 tot 2 uur niet meer deelnemen aan het verkeer al naar gelang je lichaamsbouw en stofwisselingssnelheid.

Ga voor de aardigheid eens kijken in een revalidatiekliniek en stel die vraag daar eens. Alcohol en verkeer dan kun je niet maken is een terecht slogan! De kans dat je een aanrijding veroorzaakt is aanmerkelijk groter. Het letsel dat je een ander (of jezelf!) aandoet is levenslang. Vraag jezelf eens eerlijk af of die borrel dat waard is? (Wel eerlijk blijven!) Heb je gedronken, zorg er dan voor dat je niet gaat/hoeft te rijden. Wordt het een laat avondje,idem dito. de alcohol is niet verdwenen na 3 uurtjes slaap. Ff uit de blote bol: het duurt 3 uur voordat de alcohol van 1 glas bier uit je lichaam is.

Heel simpel... als je nog moet rijden, drink dan gewoon helemaal niet of kom op de fiets. Krijg je en maak je ook geen onnodige problemen. Het is gewoon een kwestie van fatsoen. Van mij mogen ze de promilage wel geheel op 0 zetten!!!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100