Waarom krijg je altijd het stampertje verkeerd om in je glas cola?

Waarom niet gelijk goed. Scheelt mij weer plak vingers.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
11.5K

Het beste antwoord

hahaha wil ik wel antwoord op geven als exbarmedewerkster:dat klopt inderdaad dat het komt door de ijsblokjes die erin gaan:doe je het stampertje eerst erin krijg je het stampertje er niet meer uit en andersom valt het stampertje uit het glas doordat het steeltje te ver uit het glas is...daarom bestellen sommige mensen zonder ijs want dan kan het gewoon erin staan,probeer maar uit!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

goeie vraag! ook grote ergernis voor mij. neem aan dat het ligt aan het feit dat men eerst ijs in het glas doet en dan pas de drank. dan wordt het moeilijk om de stamper met de ronde kant door het ijs te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi citaat:

Waarom moet dat ding op z’n kop in mijn glas staan? Dat heeft geen enkele functie. Het gaat er echt niet lekkerder door smaken. Ten tweede heeft die lulhannes er met zijn vingers aangezeten om het in het glas te doen. Hij heeft dat gedeelte aangeraakt wat ik dus om moet draaien en de citroen mee moet aanstampen. En weet jij veel waar die klojo net heeft aangezeten. Ten derde moet ik ook het stampgedeelte aanraken en misschien werk ik wel met metaalsplinters of ben ik vuilnisman! Ten vierde moet ik dat ding dus omdraaien en dat betekent dat het vasthoudgedeelte zeiknat is.

Al met al is het niet goed te keuren dat zo’n stamper (ja, bochtliefhebbers, ook in jullie geliefde, gecommercialiceerde Bacardi!) verkeerd om in je glas staat.
En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat de barmensen (en obers) glazen aan de bovenkant pakken, juist daar waar jij je lippen aan het glas zet! Aan de rand bevinden zich dan tenminste 5 vingerafdrukken. En als de ander dat glas ook zo heeft gepakt, staan er dus 10 afdrukken van een ander op de rand van je glas… Hygiënisch he, zo’n avondje stappen.
14 jaar geleden
Als het stampertje op de goede manier in je glas cola wordt gedaan dan gaat het door de koolzuur omhoog en valt het eruit. Probeer het maar eens. Dus wanneer degene die jou de cola brengt met verschillende glazen loopt vallen al die stampertjes eruit.
Verder is het ook zo dat de citroen op de rand van het glas zit, en niet iedereen houdt van citroen. Dus die mensen doen zowel de citroen als de stamper weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je eerst het stampertje erin in zet en dan het ijs erbij doet komt ie wel omhoog maar niet door het ijs heen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1. Klinkt plausibel. Gebeurt met een rietje namelijk òòk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@gootje, klopt helemaal, de stamper komt omhoog +1
En vaak zit je drankje dan al in het glas en staat het stampertje er verkeerd om in.
Heb je ook nog direct vieze vingers wanneer je die dus moet omdraaien om te stampen. Dat zal wel horeca-logica zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pure luiheid en absoluut gebrek aan aandacht voor de klant. Volgorde is simpel. Cirtoen dan stamper dan ijs dan drankje. Zo moeilijk is dat toch niet. Iedereen die in de Horeca werkt en dat niet weet hoort daar gewoonweg niet thuis. Verkeerd aangeleerd? zou kunnen dan kan het vanaf nu beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Simpel, om het stampertje niet kwijt te raken.

Als je de onderkant in het glas hebt moet je het ijs boven het stampertje doen om te zorgen dat hij niet door het koolzuur omhoog gesdrukt wordt. Echter, als je dan het stampertje er uit wil halen moet je hem door de ijsklontjes halen, met als gevolg een smeerboel, want het glas is te smal, en de klontjes komen uit het glas zetten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik drink geen cola met ijs,maar meestal icetea met ijs en citroen,maar daar zit het stampertje altijd correct in! Het heeft volgens mij geen nut om het stampertje er ondersteboven in te doen,misschien staan ze zo in het cafe in een glas en nemen ze niet de moeite om ze om te keren. Trouwens waarom een stampertje in cola met ijs? Wat stamp je er dan mee?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah maar icetea wordt in een mooi bolvormig glas geschonken...Daar past het stampertje wel bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
citroen natuurlijk.
De barmannen doen het maar effe snel en dan heb je je drankje