Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Met wat voor melk maak je de beste cappuchino schuim?

Heb zo'n mooi apparaat aangeschaft met een vaste melkopschuimer. Helaas lukt het me niet om zo'n mooi romige schuim te krijgen via het melkopschuim systeempje.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
722

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Friese vlag, volle melk...
Gebruiken ze in de plaatselijke koffiezaak ook.Ook hier thuis stevig melkschuim.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Men zegt dat je het beste volle melk kunt gebruiken. Dit geeft een lekkere romige smaak. Persoonlijk doe ik het altijd met magere melk. Dit gaat prima! In het begin moest ik wel even oefenen. Als je het tuutje te diep in de melk deed, ging de melk koken zonder dat je een mooie schuimlaag kreeg. De kunst is om het tuutje wel goed in de melk te hangen, maar niet te diep.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik je misschien biologische melk? Om de één of andere reden schuimt dat niet!! (gelijk een leuke voor een "goeie vraag"?)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Houdbare volle melk. Je weet wel, die pakken die niet in de koeling staan!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe het altijd gewoon met halfvolle melk. Maar ik heb niet zo'n apparaat. Ik heb de DE klopper, en die doet het uitstekend, altijd heerlijk dik schuim
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal eens met zieneres!!!volle melk maakt de mooiste maar ook lekkerste schuim,dat ook nog even zo blijft en magere of halfvolle zakt snel in
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding