Met wat voor melk maak je de beste cappuchino schuim?

Heb zo'n mooi apparaat aangeschaft met een vaste melkopschuimer. Helaas lukt het me niet om zo'n mooi romige schuim te krijgen via het melkopschuim systeempje.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken

Antwoorden (6)

Friese vlag, volle melk...
Gebruiken ze in de plaatselijke koffiezaak ook.Ook hier thuis stevig melkschuim.
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Men zegt dat je het beste volle melk kunt gebruiken. Dit geeft een lekkere romige smaak. Persoonlijk doe ik het altijd met magere melk. Dit gaat prima! In het begin moest ik wel even oefenen. Als je het tuutje te diep in de melk deed, ging de melk koken zonder dat je een mooie schuimlaag kreeg. De kunst is om het tuutje wel goed in de melk te hangen, maar niet te diep.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik je misschien biologische melk? Om de één of andere reden schuimt dat niet!! (gelijk een leuke voor een "goeie vraag"?)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Houdbare volle melk. Je weet wel, die pakken die niet in de koeling staan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe het altijd gewoon met halfvolle melk. Maar ik heb niet zo'n apparaat. Ik heb de DE klopper, en die doet het uitstekend, altijd heerlijk dik schuim
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal eens met zieneres!!!volle melk maakt de mooiste maar ook lekkerste schuim,dat ook nog even zo blijft en magere of halfvolle zakt snel in