Als je bij een diner flink wat glazen wijn en port op hebt, hoe groot is de kans dat je er de volgende ochtend een alcohol lucht om je heen hangt?

13 jaar geleden
in: Dranken
1.8K

Het beste antwoord

Hangt van verschillende factoren af: gebruik je standaardglazen? (in een restaurant of café krijg je standaardmaten) Hoe lang doe je over het diner (met andere woorden hoe lang ben je aan het drinken), hoeveel glazen drink je? Over hoe laat de volgende ochtend heb je het?

Stel dat er standaardglazen gebruikt worden, dan is de lever ongeveer 1,5 uur bezig om één glas alcohol af te breken. Stel je begint 's avonds om 19.00 uur met het diner en ben je bezig tot 22.00 uur. In die tijd drink je twee glaasjes port en vier glazen wijn. Dat zijn dus 6 consumpties is 6 x 1,5 uur = 9 uur. Tijdens het eten zijn de eerste glazen al afgebroken. Om ongeveer 4.00 uur 's nachts is de alcohol uit je bloed. Drink je meer, dan is de alcohol later uit je lichaam. Ben je thuis en schenk je 1,5 standaardglas wijn in een groot wijnglas, dan duurt het ook langer.

Als de alcohol uit je bloed is, dan ruik je de lucht niet meer. Als er nog alcohol in je bloed zit, dan kan er een alcohollucht om je heen hangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het lichaam heeft voor de afbraak van een normaal glas alcohol tussen een uur en anderhalf uur nodig. Je kunt nu zelf uitrekenen, of je de volgende dag nog onder invloed van alcohol bent en dus een alcoholwalm om je heen hebt hangen. Zolang niet alle alcohol is afgebroken, kunnen mensen om je heen dit ruiken.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Je walmt dan niet hoor, de volgende ochtend. Maar je adem...pfff... Dat is niet weg te werken met tanden poetsen of veel mondspoelen, want het komt gewoon uit je maag.
Je lichaam moet het wel verwerken natuurlijk, die hoeveelheid alcohol. En mogelijk kijk je ook nog wat wazig uit je ogen, hoofd als een gymschoen.... Maar het was vast heel gezellig!