Wat kost Nespresso per kopje koffie?

uit zoeken want ik heb een nieuwe koffie zetter nodig

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
1.9K

Het beste antwoord

Nog afgezien van de prijs van het apparaat: volgens Trouw zo'n 33 cent per kopje.

Hou er ook rekening mee dat Nespresso monopolist is. Je moet echt hun cupjes kopen, het is niet zoals bij andere apparaten (bijvoorbeeld Senseo) dat je ook andere merken erin kunt stoppen. Dus als Nespresso volgend jaar de prijs 50% verhoogt, zit je eraan vast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar, o, wat is het lekker.....(mijn zusje heeft er thuis één, en nu heb je ook kleintjes, die je mee zou kunnen nemen op vakantie, of die perfect zijn voor een éénpersoonshuishouding...ik kijk mijn Senseo bijna kapot!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je van lekkere espresso houdt: heb je wel eens zo'n simpel espressoapparaatje voor op het fornuis geprobeerd? En daar dan echt goede espressomalingkoffie in?
paulus811
13 jaar geleden
SuzyQ, Nespresso is geen monopolist. Er zijn navulbare cups te koop (de zgn NexPod) die je zelf met koffie vult. Ik heb het uitgerekend en zou welgeteld 1 cent per cup besparen, dus dat ga ik niet doen. Maar het bestaat dus wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
top bedankt........

Andere antwoorden (3)

wat is de prijs van zo'n apparaat A
hoelang wil je het gebruiken B
hoeveel koffie drink je per dag C
A/B /365 is prijs van het apparaat per dag.dat delen door aantal kopjes dan weet je wat het apparaat alleen kost

tel daar de koffieprijs per kopje bij op , en voila
(ik heb dus geen idee wat zo'n apparaat kost, en ook niet welke koffie je erin stopt. Ik heb nog n gewoon doordruppelapparaat)
13 jaar geleden
33 cent voor de 'gewone' cups, 35 cent voor de lungo's (zit meer koffie in, voor groter kopjes) en 37 voor de special editions.

Daarbij wat afschrijving en stroom voor het apparaat, maar dat heb je bij ieder koffiezetapparaat. De service van Nespresso is perfect. In mijn machine van 5 jaar oud was onlangs een onderdeeltje afgebroken, servicedienst gebeld en een dag later kostenloos het onderdeeltje ontvangen. Ze hebben er baat bij dat je blijft doordrinken, maar toch...

En dan nog het gemak. De een wil sterke koffie, de ander wat slapper nummer 3 heeft liever caffeïnevrij. Dat kan allemaal doordat je koffie per cupje hebt. Bovendien is het erg lang houdbaar (jaar of 2). Ik heb nog wel eens moeite met de milieuonvriendelijkheid ervan, maar daar schijnt Nespresso ook aan een oplossing te werken om de aluminium cups te recyclen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Kijk voor het apparaat zelf goed naar de prijzen en acties. Ik kocht onlangs een aanbieding bij de MMarkt van 99 voor 77 en daar kreeg ik van Nespresso nog 50 euro op terug. 27 euro kostte het apparaat me dus en dat staat nu op mijn bureau op het werk. Terwijl de rest smerige automatenkoffie drinkt, heeft Paulus811 een perfect bakkie.
13 jaar geleden
Gemiddeld zo rond de 35 cent. Wat je je wel moet realiseren is dat de apparaten kunstmatig goedkoop worden aangeboden zodat je Nespressos (unieke) koffiecups moet blijven gebruiken. Wel heerlijke koffie overigens.
Het werkt net zo als bij printers, apparaat goedkoop en inkt de hoofdprijs.