Ik heb wijn kado gekregen, ik vermoed een goede wijn, echter na openen zit er een erg typische geur aan, als een bezine-achtig oplosmiddel. is dit ok?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
1K

Het beste antwoord

Ook al klinkt het gek, er zijn inderdaad wijnen die kwa geur enigszins ruiken naar benzine of terpentine. Kijk bijvoorveeld maar eens op http://www.sebastiaanwijnimport.nl/het%20ruiken%20van%20wijn.html

Het is dus niet perse zo dat de wijn niet goed is. Je zou voorzichtig kunnen testen door een slok in je mond te nemen en wat te gorgelen maar niet doorslikken (uitspugen dus)! Als de wijn dan nog verkeerd "smaakt" kun je hem alsnog weggooien.

Verder kan je ook met het etiket of de wijn zelf naar een goede slijter gaan en vragen wat hij/zij van de wijn vindt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

nee dat klopt niet. als het naar azijn ruikt kan het nog. maar deze lucht verklaard niet veel goeds, lekker de gootsteen laten opdrinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan nooit goed zijn!
heb je ook de naam van de wijn, misschien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gefeliciteerd! u bent getrakteerd op een heerlijke fles terpentine