De laatste tijd als ik ga drinken met vrienden en dronken word ga ik stotteren, kan ik daar wat tegen doen en nog steeds het zelfde drinken ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
4.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet meer praten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon niet zoveel drinken dat je dronken word.
Waarom zou je zoveel moeten drinken?
En over stotteren zou ik me niet zoveel zorgen maken als je dronken bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jezus man ga gewoon minder drinken. Weet je grenzen en als je je lichaam niet meer kunt controleren dan is dat een hele duidelijke grens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Duh.

Antwoorden (3)

Ethanol is een gif. Wegens zijn fysiek en mentale verslavende eigenschappen kan het tot de harddrugs worden gerekend. Vreemd genoeg wordt alcohol (ethanol) wel sociaal aanvaard maar zijn de risico's daarom niet minder. Het verliezen van spraakfunctionaliteit en/of stotteren is een aanduiding van schade aan de hersenen (of beperkte functionaliteit).

Het enige advies dat ik zou geven is onmiddellijk te stoppen met het innemen van ethanol-houdende dranken en zo snel mogelijk professionele hulp te zoeken (huisarts).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik drank op heb, ga ik slissen. Is een effect van alcohol, kan je niks aan doen. Als je het echt erg vindt, hou dan op met teveel alcohol drinken.

Maakt niet uit wat je drinkt, alles met alcohol kan je dronken maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou stoppen met de alcohol, maar dat is je vraag niet. Wat je kunt doen is: na ieder glas alcohol een glas water drinken.