Moet je iedere dag een glas melk drinken?

Ik verblijf een tijd in het buitenland. De melk smaakt hier anders dan in Nederland.
Persoonlijk vind ik het niet te drinken.
Het is langhoudbare melk (vind ik erg vies).
Of je kunt poedermelk kopen en het zelf aanmaken met water. Maar ook dat is te vies voor woorden.

Kortom, ik drink dus geen melk.

Maar mijn dochter wil ook geen melk drinken. Ik neem haar dat niet kwalijk. Ik vind het zelf ook goor. Mijn zoon drinkt wel gewoon de poedermelk. Hij vindt het lekker.

Mijn man wil dat ik mijn dochter "dwing" om melk te drinken. Ze eet wel kaas en yoghurt.

Mijns inziens is het niet zo heel erg belangrijk dat zij geen melk drinkt. Mijn dochter is 5 en mijn zoon is 2.

Toegevoegd na 33 minuten:
Maar moet ik haar dan "andere" producten aanbieden? Meer yoghurt of kaas (eet zij al, op dit moment). Ze eet zelfs heel veel yoghurt.

Is dat afdoende (ik denk persoonlijk van wel).

Of zijn er nog meer producten met een hoog Calcium gehalte?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kun ook kaas of joghurt of ijs of dingen als optimel laten drinken/eten.. En thuis weer gewoon melk.. Voor die korte tijd op vakantie is dat niet zo belangrijk... Ik zou me wel vragen stellen bij de opmerking.. Mijn man wil dat ik mijn dochter dwing!!!!!

Lang houdbare melk vind ik zelf ook niet lekker. Ik hou al niet van melk op zich (drink het dus ook vrijwel nooit meer sinds mijn jeugd en ben inmiddels zonder noemenswaardige problemen door kalkgebrek al 26) maar vind de gepasteuriseerde versie al helemaal niet te drinken. Kalk op zich is wel belangrijk voor kinderen in de groei, voor ontwikkeling van botten en tanden, maar ook weer niet zo onontbeerlijk dat je het niet een poosje zou kunnen missen. Eventueel zou je kunnen proberen om wat limonadesiroop door de melk te mengen of misschien is Yogho Yogho of een vergelijkbare yoghurtdrank een goed alternatief. Milk and fruit vind ik zelf ook wel lekker, misschien dat er daar ook zoiets verkrijgbaar is?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100