Van welk jaar is mijn fles champagne?

Ik ben er intussen achter dat ze wellicht niet meer drinkbaar is, maar hoe weet ik van welk jaar mijn flesje champagne (Laurent-Perrier demi-sec) is?

Er lijkt nergens een houdbaarheidsdatum of productiedatum op te staan...

(ps: ze ligt bij mij al 15 jaar in de kast)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
8K

Het beste antwoord

Een paar jaar op het vat, een jaar op de fles (+ winkel) + 15; dat zou zo op 1992 uit kunnen komen. Voorwaar een hoogbejaarde Champagne! Ik zou het dametje nog dit weekend aan de tand voelen.
The proof of the pudding is in the eating. In dit geval hopelijk nog drinking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Tja, zonder productiedatum is dit niet te weten als hij al 15jaar in de kast is is het niet meer drinkbaar de kurk zal allang uitgedroogd zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga ermee naar een wijnspecialist.
Die kan je wel verder helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Champagne kent geen jaargang omdat deze wijn wordt samengesteld uit wijnen van verschillende jaargangen om de smaak te verbeteren.

Gewoon open maken die fles en eens voorzichtig proeven.
12 jaar geleden
Wordt aanbevolen deze niet meer te drinken. lees link
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In tegenstelling tot veel levensmiddelen is wijn geen product waar een houdbaarheidsdatum op moet staan. Om dat het om een mengsel van verschillende jaargangen bestaat is er geen jaartal te noemen, zoals iemand anders ook al schreef. Je kan eens kijken op de achterkant van de fles, soms staat er nog wat informatie onder de streepjescode met misschien het jaar van bottelen.