Suikervrije energiedrank beter dan de versie met suiker?

Ik drink regelmatig een blikje energiedrank. Soms twee per dag, met name als ik werk. Wat ik me nu afvraag is of suikervrije energiedrank beter is voor je lichaam dan de versie met suiker?

Het is overigens niet zo dat ik verslaafd ben, want ik kan makkelijk zonder.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
39K

Het beste antwoord

Advies van mij is om er direct mee te stoppen. Die met suiker zijn slecht voor je lichaam, een caloriebom en de cafeïne verstoort je. Die andere zitten allemaal chemische surrugaat suikers in. Die is dus syntetisch, en die middelen worden zelfs in lakken en verf gebruikt. Ik snap dat het heel hip is, maar voor je lichaam is het slecht, en zoals steeds duidelijkder wordt, kankerverwekkend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Beter wil ik niet zeggen, maar waarschijnlijk minder slecht.
Lees de bron eens goed door, die is niet zo positief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Il maak me meer zorgen om je laatste zin. je bent wel degelijk verslaafd.

Maar om antwoord te geven op je. vraag. Teveel suiker is niet goed.
Dus is zonder minder slecht voor je.
Maar beide zijn beslist slecht voor je bij regelmatig gebruik.
Jammer dat deze zogenaamd onschuldige drankje geen waarschuwingsetiket hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verslaving is een toestand waarin een persoon fysiek en/of mentaal van een gewoonte of stof afhankelijk is, zodanig dat hij/zij deze gewoonte of stof niet, of heel moeilijk los kan laten. Ik ben niet fysiek noch mentaal afhankelijk van energiedrank en kan direct stoppen met het drinken ervan. Ik ben oud en wijs genoeg om te voorkomen dat ik verslaafd raak. Een waarschuwingsetiket zou voor de jongere kopers wel handig zijn. Als je soms ziet waar 12-jarigen mee lopen... Voor de rest bedankt voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat eerst klopt helemaal.
Ene.. graag gedaan! :)
Energie-arme energiedrank is eigenlijk een contradictio in terminis. Zonder suiker hou je een pepmiddel over oftewel een legale vorm van speed of cocaïne, waarvan de voedingsspecialisten vinden dat je je maar beter kunt beperken tot hooguit een blikje per etmaal. Je kunt je afvragen of je niet vooral je geld uitgeeft een soort placebo-effect, want aan je gezondheid draagt zo'n blikje chemicaliën echt helemaal niets bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is wel beter ja
want je word er minder hyper van
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om te beginnen zit er veel zoetstoffen in zulke drankjes en die zoetstoffen zijn geen goede vervanging voor suiker. Verder zit er soms wel 4X zoveel cafeïne in deze drankjes als in koffie. Dus als je zegt dat je makkelijk zonder kunt, zou ik het doen.