Ik heb een vraag wie weet welke thee er rustgevend is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
4.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hihi
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je bent duidelijk aan die thee toe zie ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drink gelijk maar een paar liter van die thee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lol :-D

Antwoorden (15)

Passiflorathee
Sleepy eyes thee (met zo'n beertje erop in pyama)
Wellicht voor jou: thee met rum

Slaap lekker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kamillethee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Groene Thee. Deze bevat meer theanine dan "gewone"thee.
Theanine is het middel dat er voor zorgt dat je rustiger wordt. Niet met een kopje maar je moet het een tijdje drinken. Beetje honing erin kan ook nog helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wil de minner ook even erbij zetten waarom......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat geldt ook voor de plussen kennelijk......
Kruiden thee ,groene thee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer maar eens de anijs thee uit.Die is erg lekker en rustgevend. Bij mij werken ( op kamille thee na dan ,want die vind ik helaas zo smerig dat ik er van over mijn nek ga maar das mijn eigen probleem) eigenlijk alle thee soorten heel rustgevend en dat ligt dan niet aan de smaak of aan de ingredienten ( samen stelling) maar dat ligt hem dan meer aan het feit dat het warm is of heet. Een warme drank werkt bij mij heel rustgevend. Of het nou thee is of chocolade melk...... (Koffie en gluhwein drink ik zelf niet dus ik weet niet of dat soort warme dranken rustgevend zijn ,maar uiteraard is dat uit te proberen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kamille thee,
zie bron
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rustgevende thee, zoals citroenmelisse, hop of van valeriaanwortel of een combinatie hiervan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh ja echt, moet je als je een rustgevende thee zoekt rustgevende thee hebben? weer wat geleerd!! xD
Ik word zelf altijd heel rustig van earl grey.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is héél raar hoor, die zou normaal oppeppend moeten zijn.
(geen minnetje hoor, iedereen reageert anders)
Kamille-, rooibos-, valeriaanthee...

De rustgevende infusie met kruiden, genaamd "Detente" (ontspanning) en van het merk Ladrome, verkrijgbaar bij de apotheek.

Ricola 'goede nacht' thee (blauwe doos oploskorrels).
Druppels 'sedinal' (niet persé in thee).

Sint-janskruid, Dr Ernst nr 5, sleepy time van Celestional seasonings, lindethee.

Vele infusies zijn een mengeling van dit alles.

Andere tips dan thee:

Lauwe melk en een banaan bevatten beiden melatonine, het is de stof die ons lichaam zelf aanmaakt als we gaan slapen.

Bachbloesem rescue spray voor op de tong ...

Ik kan nog wel even zo doorgaan, de natuurwinkel of drogisterij verkopen véél verschillende middeltjes.

Er is ook een middel 'Nustasium', en dat is eigenlijk gemaakt voor zeeziekte ... alleen is de grootste bijwerking slaperigheid.
Vrij verkrijgbaar bij de apotheek.

Bij de ene werkt dit al beter dan de andere.

Probeer stress tijdens de dag te vermijden, dan moet je ook niet zoveel kalmeren 's avonds. Maak van slapen gaan ook een ritueel... vermijd laat eten en suikers, en probeer regelmaat in je slaapuren te krijgen.

Mijn voorstel:Nustasium tabletjes, lauwe melk én een goed rijpe banaan. Misschien nog net bijgestaan door hop- en valeriaantabletjes.

Anders een grote houten hamer, maar dan moet je weer iets tegen hoofdpijn vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is zo vet, ik wist helemaal niet dat er melatonine in banaan zit!! dat vind ik echt cool xD ik slik wel heel veel (5mg) melatonine per dag, misschien moet ik een banaan eten als het nog niet helpt dat is beter dan er nog een helft boven op xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey Lyla, 'maak van slapen 'gaan' een ritueel''
Niet 'geen' ritueel, dat zou wel slecht advies zijn ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe dan een rubber hamer...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een rubber hamer maak je misschien iets anders stuk door de terugslag. Geen optie ;-)
Kristal
12 jaar geleden
Goed antwoord Newbie met vele mogelijkheden voor Jordan om uit te kiezen wat hem het meeste aanspreekt.
+1 Zelf drink ik Calming tea van Yogi, of Lekker slapen van Piramide. Simpel 1 of 2 kopjes drinken in de avond en je slaapt als een roosje.
Ik werk bij een natuurvoedingswinkel en deze theeen bevallen mij het beste.
Van zonnatura heb je een thee die goede nachtrust heet. Die kan ook erg rustgevend zijn. Volgens mij is dat een vorm van valeriaanthee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nachtrust (?) van celestias die is echt heel lekker!! (bij mij werkt hij niet maar mijn zus en moeder worden al slaperig bij het ruiken er van..)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sleepy tea. Huismerk van de albert heijb
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Albert heijn*
Rooibosthee schijnt erg rustgevend te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nachtrust van pickwick
Supeerr
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slaapthee, je word er rustig van net als bij mij!