Weet iemand een goed alternatief voor Spa Blauw?

Wij gaan dit jaar naar Frankrijk op vakantie en nu wil ik heel graag weten wat het beste alternatief is voor Spa Blauw, aangezien dit niet in Frankrijk te koop is.....!!!
Ik drink veel Spa Blauw en niet alle bronwater is hetzelfde (en zeker geen Evian, dat is echt niet te drinken!)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
5.3K

Het beste antwoord

Als jij Spa blauw lekker vindt, en Evian niet (zoals ik ook trouwens) dan hou je waarschijnlijk van water met weinig mineralen.
Op deze site kan je de hoeveelheden "droogresten" in water, dus mineralen meestal, vergelijken.
http://www.mineralwaters.org/

"Tussen 50 en 500 mg/l wordt licht gemineraliseerd genoemd. Het water met de minste mineralen is Spa blauw - 33 mg/l als ik me goed herinner, ..."
(dit deel is van een ander antwoord gekopieerd - auteur "onbekend" - zie http://www.goeievraag.nl/vraag/verschil-gezond-water.20901

Toegevoegd na 11 minuten:
Op mineralwaters.org vond ik dit Franse water, met ook heel weinig droogrest:
http://www.mineralwaters.org/index.php?func=disp&parval=989

Toegevoegd na 20 minuten:
Hier is de website van Fontaine de la Reine.
Ik krijg er dorst van...
http://www.eau-lafrancaise.com/fontaine/indexgb.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Kraanwater
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volvic. Bevat weinig natrium (en geen koolzuur uiteraard)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop een filter en filter het kraanwater, eenmaal gefilterd is het zeker lekker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Loop een benzine station binnen en je hebt zat keuze in bronwateren. Probeer ze gewoon allemaal eens uit. Zo doe ik het altijd en dat werkt prima:-) Ik ben het met je eens evian is niet te zuipen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bar-Le-Duc
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Evian bronwater
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha klopt ja!
Vittel, plat bronwater uit de Vogezen. Vind ik zelf smakelijk.
Plaatje bij antwoord
AlphaLimaSierra