mag je een kind van nog geen drie jaar oud bier laten proeven

mijn neefje van bijna drie mag regelmatig drinken uit het glas bier van mijn tante. ik vind dat niet verantwoord en zeg dat steeds, maar dit wordt weggehoond.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
6.3K

Antwoorden (9)

Alcohol en hersentjes die nog in ontwikkeling zijn......
Tot 17 jaar zou een mens eigenlijk geen alcohol moeten nuttigen.

Vraag eens of je tante er op uit is om zijn kansen in het leven te verkleinen! En leg eens uit wat drank met een mens doet. Bovendien: jong geleerd is oud gedaan. Wil ze dát dan?

En de hoeveelheid doet er in dit geval niet toe, zeg dat er maar bij.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor een slokje bier verpest zn levenskansen volledig, volgende week kunnen ze 'm ophalen in het ghetto!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee STK87, het verpest z'n levenskansen niet volledig.
Maar een peutertje vergif toedienen zou toch strafbaar moeten zijn.
De plus krijg je van mij Ivana.
flyingcrow
13 jaar geleden
van mij dus ook+!
nee dit is niet verantwoord ik heb ook een neefje van 3 en die drinkt echt geen bier mee hoor.. dit is omdat de ontwikkeling van de hersenen stimuleert.
alcohol is niet goed voor een persoon waarvan d hersenen ontwikkel dit is volgens mij tot een jaar f 16 a 17..
ik vind dat de ouders van jou neefje ook niet echt verantwoord bezig zijn als ze dit toelaten.

Toegevoegd na 2 minuten:
kijk hie rmaar naar kwam vaak zat op tv!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat kan 1 heel klein slokje nou voor kwaad ..... het is niet alsof het dan gelijk een handicap krijgt ofzo hoor, vroeger dronk iedereen op zn 12e al volop en dat zijn nu onze opas en omas. ik ben met je eens je moet ze geen eigen glas geven..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, wij gaan in Nederland uit van de eigen verantwoordelijkheid van ouders. Je kunt hooguit zeggen, dat 'drinken' miet goed is voor kinderen, maar het is geen kindermishandeling. En - wees nou eerlijk - kinderen die bij dat soort ouders opgroeien zijn so wie so kansloos.

Toegevoegd na 2 dagen:
Bierproeven is fout, evenals…. en dan kan ik een hele rij zaken noemen. Maar het uitgangspunt in NL is de eigen verantwoordelijkheid van de ouders. Daar kun je niet zomaar aan komen. Leuk of niet leuk, dat is het punt niet.
Als het aan mij zou liggen, zou ik een verplicht examen kinderen opvoeden invoeren. Niet geslaagd, dan geen kinderen maken. Maar gelukkig ligt het niet aan mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen - en geen + naar antwoord maar zit wel een kern van waarheid in ok, +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kom mensen, een kind van drie!
Bedenk dat het gewicht van een kind van die leeftijd ongeveer 15 kg is. Wat voor een volwassen persoon een kleine hoeveelheid is, is voor iemand van 15 kg al snel heel veel.
Ik vind het echt niet kunnen. Net zo min als een trekje van je sigaret...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net zo min als.... en dan kan ik een hele rij zaken noemen. Maar het uitgangspunt in NL is de eigen verantwoordelijkheid van de ouders. Daar kun je niet zomaar aan komen. Leuk of niet leuk, dat is het punt niet.
Als het aan mij zou liggen, zou ik een verplicht examen kinderen opvoeden invoeren. Niet geslaagd, dan geen kinderen maken. Maar gelukkig lligt het niet aan mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigen verantwoordelijkheid? Dan mag je ook je kind in elkaar slaan als je vind dat dat een positieve bijdrage aan de opvoeding levert? En als je zwanger bent en lekker door rookt of drinkt? Je kind een trekje van een joint geven, of een lijntje? Het is wel voer voor discussie, maar zolang er toch wel wat in de wet staat hierover, vind ik het juist om te stellen dat minderjarigen geen alcohol mogen drinken, niet in de kroeg of thuis. Misschien ook wel een duidelijke boodschap naar de ouders toe, die vaak niet beseffen wat de gevaren zijn voor jonge kinderen.
Ik heb het even (diagonaal) gelezen...

Ik zou het zeker niet aanbevelen (ook gezien wat er oa. geschreven staat)...

Een detail wat we echter haast over het hoofd zien is:
Hoeveel weegt een kind van drie? Hoeveel weegt een volwassen persoon....

De rekensom is gauw gemaakt...
Waar ik naartoe wil is dat een kind van drie vééél vlugger onder invloed zal zijn van de alcohol (wat toch ook een drug is)
Het heeft véél minder bloed in zich, wat gezuiverd moet worden. De lever die dat doen moet is wellicht ook niet zo groot hé...

Ik denk niet dat er onderzoeken bestaan waarin geschreven zijn van alcohol op piep-jonge leeftijd...

Joke
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou kom maar op met al die minnen maar onze kinderen hebben hun lippen ook wel eens in bierschuim gedipt, let wel we lieten ze er niet echt hele teugen van nemen hoor maar....

ik vind het ook niet gepast om maar commentaar te blijven leveren op het gedrag van andere mensen. 1x zeggen OK , 2x ook nog OK maar daarna moet je kiezen, kop houden of de kinderbescherming inschakelen.

er zijn ook zat mensen die hun kinderen: te lang tv laten kijken, te jong alleen thuis laten of te jong alleen over straat laten gaan, zonder helm laten fietsen, te vet eten of te veel snoep geven en ga zo maar door.

het is ook een beetje: "beste stuurlui staan aan wal verhaal". Ik dacht vroeger ook wel eens: dat en dat doe ik nooit, nou de praktijk is niet perfect uit te voeren.

Dus als antwoord: beter geen bier laten drinken maar als iemand z'n kind af en toe een nipje geeft is dat niet fouter dan alle andere fouten die we samen maken in de opvoeding van onze kinderen. Beter veel liefde en aandacht en af en toe dat nipje dan minder liefde en superstrikte aanpak met alles
13 jaar geleden
dit mag niet, er is een wet tegen.
en ik bedoel: 3!
je neefje is 3 jaar, en hij mag al wat bier. ik kan me wel bedenken hoe dat is als hij 18 wordt....?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het zou gaan om eenmalig 'n nipje proeven is er niks slechts aan. Als het gaat om structureel gedrag (o, kijk, mama heeft weer zo'n lekkere appelsap met slagroom en dan mag ik 'n slokje!) is het zeer afkeurenswaardig. Zo'n klein lijfje kan veel slechter overweg met al die alcohol dan een volwassen lijf en bovendien lijkt het er op dat het gedrag er dan al in aan het slijten is.

Veel peutertjes vinden de bittere smaak van bier lekker, ik had er zelf ook zo een die de tafel langsging om te kijken waar hij een slokje kon bietsen. Zoals de voorlichtingscampagne al zegt: Eh, eh!

Dus blijf het vooral zeggen. Ik vind het alleen moeilijk om aan te geven wat je er verder mee moet, je wordt weggehoond en bent niet echt een 'partij' in dit verhaal want iedereen staat vrij om z'n kind op te voeden zoals hij of zij dat zelf wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het REGELMATIG laten proeven werkt GEWENNING inde hand,ook is het in verhouding veel meer dan het lijkt vanwege het geringere lichaamsgewicht van het kind,dus zijn deze mensen onbewust verkeerd bezig!die...verdomde onwetendheid!

Toegevoegd na 2 minuten:
En het niet willen luisteren