mag je een kind van nog geen drie jaar oud bier laten proeven

mijn neefje van bijna drie mag regelmatig drinken uit het glas bier van mijn tante. ik vind dat niet verantwoord en zeg dat steeds, maar dit wordt weggehoond.

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee!!!

Ach, wat heet mogen. Een slokje zal hem geen kwaad doen.

wat kan 1 heel klein slokje nou voor kwaad ..... het is niet alsof het dan gelijk een handicap krijgt ofzo hoor, vroeger dronk iedereen op zn 12e al volop en dat zijn nu onze opas en omas. ik ben met je eens je moet ze geen eigen glas geven..

In mijn optiek kan een slokje laten proeven geen kwaad, maar dat is natuurlijk heel iets anders dan een jong kind bewust hele glazen laten opklokken... Ikzelf heb als kind van 2 een glaasje bessenbrandenwijn achterovergeslagen van een mevrouw die op visite was, niet bewust hoor, ik was sneller dan mijn ouders en de visite tesamen... Ben er niks dommer van geworden... Vroeger mochten mijn zusje en ik (10 en 8) op de verjaardag van mijn opa altijd een cm bessen met 7 up... we voelden ons dan zo stoer... Ook nooit last van gehad, nu zijn we volwassen, ik drink nooit alcohol en mijn zusje zelden... Ik vind dat met heel veel dingen tegenwoordig veel spastischer omgegaan word dan vroeger... en er zit veel verschil tussen een slokje laten proeven en een kind een glas laten leegdrinken vind ik...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100