Hoe heet de favoriete rode wijn van prins Bernard die genoemd werd in het programma "Hofleveranciers'?

Ik kon het niet zo goed verstaan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
5.2K

Het beste antwoord

Het was een Rioja Marquès de Cáceres (moest even het fragment meerdere malen terughalen om het goed te kunnen verstaan!

Toegevoegd na 1 minuut:
RIOJA MARQUES DE CACERES - Untitled DocumentMarques de Caceres is een van de beste Rioja's ter wereld. De wijngaarden van Marques de Caceres liggen om en nabij Cenicero in de Rioja Alta, ...
www.wijnhal.nl/MARQUESDECACERES.html -
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Op Internet circuleren een aantal wijnen die de prins als favoriet zou hebben:
- Marques de Caceres Crianza - Rioja
- Corton Charlemagne van Louis Latour - wit
- Cuvée Louise
- Saint-véran, Domaine de la Chapelle, 2009

Redelijk betrouwbare bron leek me:

http://www.wijnplein.nl/columnweek50_bernhard.php

Misschien kun je nu de wijnnaam herkennen die je gehoord hebt en anders uitzending nogmaals bekijken (via "uitzending gemist"). NB In de uitzending gaat het (volgens beschrijving) om rode wijn van hofleverancier Mets.

http://www.publiekeomroep.nl/artikelen/nieuw-royaltyprogramma-de-hofleveranciers
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Marqués de Caceres; die was het!
itsme
12 jaar geleden
Lijkt me toch stug dat Prins Bernhard de Saint-véran, Domaine de la Chapelle, 2009 als favoriet had. In 2009 was hij al enige tijd overleden...
Het was zeker weten rioja, en spaans, rest heb ik niet op gelet, sorry
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die hofleverancier zal ongetwijfeld de firma Joh. Mets in Soest geweest zijn. De eigenaar wist me ooit te vertellen dat Roka kaaskoekjes het favoriete zoutje van prins Bernhard was. Ik gok eerlijk gezegd ook op die Rioja maar waag er anders gewoon eens een e-mailtje aan.