Wat vind jij een redelijke maar toch minimale prijs voor een fles wijn om cadeau te geven?

Kun je wel aankomen met een slobberwijntje van een paar euro of toon je dan geen respect en waardering voor de ander? Maar anderzijds moet het ook niet de spuigaten uitlopen toch? Wat vind jij een redelijke prijs voor wijn om te geven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
2.1K

Het beste antwoord

Een lekkere wijn hoeft niet duur te zijn. Zo heeft Harold Hamersma een gids samengesteld van wijnen die goed te drinken zijn onder de 5 euro. Het gaat dus niet om de prijs maar om de smaak. De meeste wijntjes die ik koop zijn rond de 5 euro en dat vind ik ook redelijke prijs. Kortom let op de soort niet op de prijs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Weet je, soms krijg je een flesje wijn van bezoek. Je gaat er met je goede vertrouwen vanuit dat de ander geen hoofdpijn wijn voor je heeft meegebracht toch?
Als het dan toch een chateau migraine blijkt te zijn geweest, en je de volgende dag met een houten kop wakker wordt, denk ik: Had leuk een bloemetje meegenomen!

Een lekker wijntje hoeft niet duur te zijn, en ook slobberwijntjes kunnen prima zijn.
Maar met goedkope bocht van 1,95 moet je niet aankomen, daar doe je een ander echt geen plezier mee.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je moet een beetje weten wat lekker is, uit je eigen ervaring. Ik drink heel graag de Lindeman wijnen van de Albert Heijn, rond de 6 euro en echt lekker.
En zo zijn er wel meer.
Als je het echt niet weet kijk dan in de supermarkt bij de prijskaartjes: daar staat vaak of het een 'omfietswijn' is of een vermelding heeft in de een of andere wijngids.
Ook dit zijn geen hoofdpijnwijnen.
Of ie echt lekker is zal je zelf moeten proberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind dat je best een slobberwijntje mag geven hoor, niet uit gierigheid maar gewoon omdat het een lekker wijntje is. ik drink zelf wijn van 3 euro en het is heeerlijk! het is toch goed bedoeld? zit respect en waardering in het bedrag van je kadootje?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
respect en waardering zit zeker niet in het bedrag van je kadootje maar wel in de mate waarin je je gastvrouw/heer de volgende ochtend met een gonzende hoofdpijn laat ontwaken!
Een slobberwijntje kan heerlijk zijn, maar weet wel wat je geeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb weleens hoofdpijn gehad van een duurrrr en sjiek wijntje hoor, terwijl die van 3 euro me alleen maar vreugde schenkt... kan best zijn dat die wijn van mij een ander weer hoofdpijn geeft...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, zit ook wel wat in. (letterlijk en figuurlijk!)
Rond de 15 euro heb je een prima wijn als cadeautje. Komt echt niet arremoedig over. Kwaliteit hoeft niet overdreven duur te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt eraan voor wat voor gelegenheid het is, maar er zijn erg goede wijnen te koop voor bedragen tussen de 5 en de 10 euro. Ik zou wel uitkijken met supermarktwijn, dus loop even langs de slijter en haal daar zo'n flesje. Ook daar kan je voor die prijs prachtige wijnen halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je bij de grens woont: In Duitsland heb je super wijntjes voor 3 euro. Mijn vrouw schrok toen we in NL een keer een wijn probeerden te kopen. Onze lindeman die wij in duitsland voor 3.50 halen is in nl bij de slijter 7 euro!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zelf drinken we altijd wijn van rond de 3 euro en ik vind het ook heel normaal om zulke wijn te krijgen, ik proef het echt niet als het duurder is.
De Lindeman is trouwens in de Bonus, heb ik dus nu ook kunnen proeven; idd lekker!