Wat is het goedkoopste bier dat te koop is. Hoeveel eurocent per flesje/blikje, van welk merk en waar te krijgen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
13.1K

Antwoorden (5)

volgens mij is dat Pit bier van de c1000
ongeveer 4 euro per krat :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pit bier hebben ze bij ons niet in de c1000.. Wel is een keer gekocht maar weet niet meer waar. Maar bij onze c1000 hebben ze wel baron pils, (vroeger jeager bier) die koste 3,80 + 3,90 statiegeld. Zou alleen niet weten wat de blikken kosten. Maar betaal zelf liever een paar euro meer voor een lekker biertje. Succes met zoeken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drink zelf de Baron blikken van 50 cl. en die kosten geloof ik 48 cent (in ieder geval minder dan 50 cent)
Ha, die Hanson;

Bij o.a. de Vomar supermarkten in Noord-Holland kun je Holger pils kopen voor nog geen vier euro per krat. Maar ik zou persoonlijk naar de Lidl gaan voor een kratje Oettinger: 24 flesjes van 33cl pils dat, wanneer je het goed koelt, prima te drinken is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is in principe helemaal niet nodig om op zoek te gaan naar goedkoop bier, want duur bier is altijd in de aanbieding. Supermarkten doen niets anders dan stunten met kratten bier, en het is bijna onmogelijk om ergens een krat bier te kopen, voor een "normale" prijs. Zelfs met de goedkopere merken wordt altijd wel ergens gestunt.

De vraag wat het goedkoopste bier is, lijkt mij dan ook minder aktueel, dan de vraag, waar en welk merk, tegen welke prijs verkrijgbaar is. Het aardige is dan, dat je goed bier kunt drinken tegen een redelijke prijs. Je pilsje smaakt dan ook nog ergens naar, en dat is mooi meegenomen.

Hieronder de aanbiedingen voor deze week.
(06-06-11 tot 12-06-11)
De prijzen zijn per liter, dat lijkt mij de beste manier van vergelijken. Ik heb alleen de heel goedkope uitschieters in het lijstje opgenomen.

Amstel AH - 1,17
Bavaria Boni - 1,17
Grolsch C1000 - 1,15
Heineken Coop - 1,25
Heineken CoopCompact - 1,14
Heineken Deen - 1,25
Keizerskroon - EMTé - 0,83
Brand Gall&Gall - 1,39
Warsteiner - JanLinders - 1,25
Bavaria - Jumbo - 0,97
Alfa - Jumbo - 1,11
Veltins - Sanders - 1,14
Bavaria - SuperDeBoer - 1,11
Grolsch - Vomar - 1,14

Alles na te lezen op deze link
http://www.rijkerleven.com/out.php?url=www.goedkoopbier.nl
(tevens de bron van het bovenstaande lijstje)

Als je op de homepage terecht komt, klik dan "vergelijk" en vervolgens "bierprijzen". Ik heb het idee, dat de lijst iedere week wordt ververst, dus je kunt iedere week je slag slaan.

Proost! ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je voor uitvoerige antwoord. Maar jij geeft een overzicht van de a-merken en die zijn inderdaad vaak in de aanbieding. Maar ook dan nog steeds véél duurder dan de budget merken, zoals Pit bier dat omgerekend 55 ct per liter kost. En dat scheelt nogal wat ! Super de Boer verkoopt ook nog een naamloze halve liters (BEER) voor iets meer dan een tientje per tray van 24 en dat komt in de buurt van jouw Keizerskroon
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet de precieze definitie van A-merk niet. Dus je kunt best gelijk hebben. Ik dacht eigenlijk dat Bavaria, Alfa en Veltins geen A-merken worden genoemd. Je hebt gelijk dat je aan zo'n lijst niet zo veel hebt, als je echt alleen maar heel goedkoop bier wilt drinken, en het je nauwelijks kan schelen wat je drinkt. Maar eerlijkgezegd, drink ik liever melk dan bier, als ik gedwongen zou worden Pit, of ALDI en Lidl bier te gaan drinken. Het gaat niet altijd op, maar meestal heeft kwaliteit zijn prijs. En dat geldt, voor mij persoonlijk, vooral voor bier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ALDI bier is voor de slakken in de tuin. ;-)
Bij de lidl een blik van een halve liter voor 19 cent.Ik weet alleen het merk zo niet.