Mag je als 13 jarige alcoholvrij bier drinken?

Mag dit? Aangezien het zonder alcohol is.

Toegevoegd na 1 uur:
en is het geverlijk? of kan het geen kwaad?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alcoholvrij bier is niet zonder alcohol. Er zit altijd een aantal procenten in. Alcohol arm bier is wel zonder alcohol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb het ook op laatst geen last van gehad
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bavaria heeft 100% alcohol vrij bier. Al jaren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb in de AH gewerkt, en het "alcohol piepje" waarbij je de ID moet vragen ging niet af (natuurlijk!!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zit alcohol in er zit 0,5 in
anders is het gewoon water met gist en hop Bronnen:
- op het flesje

Het beste antwoord

Ja, hier zit geen alcohol in, dus dat mag gewoon
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Uiteraard, omdat het zonder alcohol is.

PS. Wil je de "alcohol kick" onder de wettelijke grens van 16 jaar drink dan Royal Club Shandy, daar zit een klein beetje alcohol in, maar onder de wettelijke normen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen zegt hier dat het mag maar dat is in jouw geval niet juist want je bent 13 jaar. Het goeie antwoord is Ja, als het van je ouders mag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoezo zou je geen alcohol vrije bier mogen ik bedoel het is gewoon limonade met een bier smaakje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zeg niet dat het niet mag maar de ouders beslissen daarover. Zij kunnen b.v. redeneren dat het de overstap naar gewoon bier vergemakkelijkt en daarom tegen een 13 jarige zeggen neem maar een glas cola.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Hanson.
Als je als ouder je kind gezond wilt houden dan geef je hem liever malt bier dan cola. (Nog liever vruchtensappen...)
Dat bier zit minder rotzooi en suikers in dan in cola. (En light producten zijn met hun cyclamaten zo mogelijk nog slechter voor de gezondheid...meet een paar glazen light ben ja al over de maximale dagelijkse dosis heen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dikke plus, Reinier.. maar dat kan hier niet.
Cola=suiker+suiker+suiker+enz.. heel slecht voor eens mens!