Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom smaakt cola uit een glazen fles beter dan uit een plasticfles of zelfs blikje?

Waarom smaakt cola uit een glazen fles beter dan plasticfles of blikje?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit lijkt me puur suggestie. Ik vraag ernstig me af of je dit in een smaaktest er uit haalt. Probeer maar: organiseer eens een colasmaaktest (op een feestje of op school).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Als je cola in een schoolbeker stopt, krijg je zelfs schilfertjes, dus ik vermoedt dat het een chemische reatctie teweeg brengt die de smaak beinvloed. Glas is ten alle tijden smaakloos net als aardewerk. Vandaar dat het een graag gebruikt produkt is in de keuken.
Doe cola maar eens in een rvs beker. is ook niet lekker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is cola dan wel zo goed voor je lichaam?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt aan een ieder die mee hielp aan het cola vraagstuk. Het is maar een frisdrank en toch zijn er veel mensen die een idee hebben over cola. Dit vind ik erg leuk.

Andere antwoorden (5)

Ik denk dat het komt omdat je glazen flesjes meestal in de horeca krijgt. Waarschijnlijk zijn de daarom koel. Daarnaast kan het gewoon je eigen beleving is.

Toegevoegd na 44 seconden:
Je eigen beleving zijn :P
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wellicht is het een gevoelskwestie. Net als de eewige vraag coca cola of pepsi?
Het kan beleving zijn of misschien zit er meer minder prik in de plastic fles omdat deze poreuzer is dan glas
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou Cola uit blik vind ik dan weer lekkerder (kouder) smaken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het niet vies. Ik geniet meer van coca cola uit flesje
Coca Cola in een glazen fles houdt langer zijn koolzuur vast. Als je een plastic fles die halfvol is, na een week opent is alle prik eruit. Dat is een feit en als je me niet gelooft, probeer het maar. Met glazen flessen was dat anders. Daar was de inhoud tot het laatste beetje lekker. Nu gooien we maandelijks liters Cola door de gootsteen omdat het niet meer smaakt.Sterker nog, het lijkt alsof de cola aan het plastic vreet, want er komt een plastic smaakje aan.

Gelukkig zijn er nog bepaalde horeca-zaken waar ze de kleine glazen flesjes verkopen. Heerlijk. Ijskoud is dit in de zomer een van de lekkerste drankjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar kan ik dan hele grote glazen coca cola flessen krijgen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ondertussen heb ik de winkel gevonden. De literflessen zijn gewoon te koop bij wijnhuis Eindhoven.
ik vind zelf cola light niet lekker uit blikje en andere cola zero of normale wel lekker uit blikje,
het is net alsof er een rara na smaak in light uit een blikje zit
en ik ben er nog steeds niet achter waardoor dat komt, maar uit fles van glas of plastic lust ik het wel..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing