Welke thee helpt erbij om in slaap te vallen?

Ik ben niet zo van de pillen, en slaapmuziek werkt niet. Daarom zou ik graag thee willen nemen om goed ervan te kunnen slapen. Welke thee helpt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
7.3K

Antwoorden (19)

Kamillethee!

Toegevoegd na 1 minuut:
En nog een bronnetje erbij van het Mens-en-Gezondheidsforum :

Kamillethee werkt rustgevend en is ideaal tijdens stressvolle periodes. Het helpt je ook sneller in slaap vallen. Ook bij vermoeidheid en paniekaanvallen kan deze thee je helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er bestaat ook speciale slaap thee maar warme melk dat helpt ook altijd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaat ook slaapthee kijk maar gwn bij Albert- Heijn bij het thee vak en dan is het zo n pakje met een beertje met een slaapmutsje op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die ken ik :)
Citroen Melissethee.

Bron:

http://www.theeshop.nl/kruidenthee/melisse_citroenmelisse_thee.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Valeriaan thee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beker warme melk drinken ontspant
Ontspanningsoefeningen doen
Valeriaanthee ontspant
Ga slapen als je je slaperig voelt. Stel dit moment niet uit,want dan 'ben je over je slaap heen'.
Sta iedere dag dezelfde tijd op. Ook in het weekend.
Vermijd dutjes tussendoor.
Zorg dat je je eigen ritme vasthoudt. In dit geval doet regelmaat veel goed.
Neem geen borrel voor het slapen gaan. Dat maakt de slaap alleen maar onrustiger.
Ontspan voor het slapen gaan door ofwel naar muziek te luisteren, een niet te zwaar boek te lezen, een beker warme melk te nemen, even in bad of onder de douche te gaan.
Drink 's avonds geen cafeïnehoudende dranken en eet niet (te veel) vlak voor het slapen gaan.
Ventileer goed. De slaapkamer mag niet te koud en niet te warm zijn.
Als je toch niet kunt slapen, ga dan even iets doen wat ontspant. Doe dat wel in een andere ruimte.
Deze tips kunnen allemaal een beetje helpen in slaap te komen. Maar een chronische slapeloosheid hef je er niet mee op.
Oudere mensen
Vooral veel oudere mensen (boven de zestig jaar) klagen over slapeloosheid. Met name het inslapen levert problemen op. De oorzaak kan in veel gevallen worden gezocht in de andere manier van leven die oudere mensen hebben. Ze gebruiken overdag minder energie en doen wel eens een dutje tussendoor.

hoop dat je lekker kunt gaan slapen. ik heb er ook lang last van gehad. het is nu ook warm, dus ga lekker slapen onder een laken. hou het dekbed wel in de buurt (het zou kouder worden). bij de apotheek kun je ook slaappillen halen. misschien wel handig. PS. kamille thee werkt. maar dat wist je al.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou iemand aanraden slaappilllen te halen dat vind ik echt niet goed. Want die helpen maar even en je raakt eraan verslaafd
Kruidenthee helpt goed om in slaap te vallen. Er bestaan verschillende soorten. Neem een soort die bloemen, kruiden of specerijen bevatten zoals kamille, hop, passiebloem, lavendel, haver, ginseng of valeriaan, of een combinatie hiervan.
Kruidenthee bevat in tegenstelling tot normale theesoorten en koffie geen cafeine.
Mee slaaptips vind je op:

http://gezondheid.rubriek.nl/gezondheid/slapen.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem avondmix van het kruidvat met daarin kamille, salie, melisse, citroengras, verveine, valeriaan en lavendel en je slaapt als een roos.

Toegevoegd na 5 minuten:
Beproefde slaapmiddelen zijn thee van duizendblad, het sap van 1 of 2 uien en kamillethee, waaraan een paar druppels valeriaan zijn toegevoegd.
En natuurlijk de kop hete melk voor het slapen gaan. Anijs, honing of dillezaad aan de melk toevoegen. Langzaam met kleine slokjes drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Anijs met melk helpt ook! Weliswaar geen thee maar werkt wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik Goede Nachtrust, van Zonnatura, of Sleepy Time, van Celestial Seasonings.

Doen het allebei erg goed (al jaren).

Bij uitzonderlijke insomnia neem ik wel eens slaapmutsje.
13 jaar geleden
Neem gewoon elke avond een mok groene thee.
Ik heb dit jarenlang gebruikt ,,met een flinke scheut honing erin.
En de sap van een verse citroen.
Zo krijg je ook nog eens vitamine C binnen.

En een andere manier om goed te kunnen slapen ,,,is om elke avond op het zelfde tijdstip naar bed te gaan.
Probeer dit eens.
Op een gegeven moment gaat je lichaam zich daarop instellen.
En dat is al vrij snel ,,na ongeveer een week.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kamille, hop, passiebloem, lavendel, haver, ginseng en valeriaan, of een combinatie ervan. thee met honing kan ook helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Celestal Tension Tamer :) Succes verzekerd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Anijs met melk werkt heel goed !!
Maar ALS je pillen wilt nemen moet je melatoniene nemen kan je gewoon bij de huisarts krijgen en zijn heeeel klein ik gebruik ze ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kamille is één van de beste, en anders een samenstelling werkt vaal ook. De beste tabletjes, en ook ongevaarlijk en zonder verslaving zijn die van Altisa, alticalm. Mensen zijn daar enorm goed mee geholpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik de oplosthee van Zonnatura omdat die lekker is, goed werkt en makkelijk is. Het zit in een bus en het zijn korreltjes waar je alleen heet water bij hoeft te doen. Het is al gezoet. Gewoon te koop bij de suup.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen enkele thee want je moet er altijd nodig van naar het toilet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk helpen alle soorten thee wel lekker mee om in slaap te vallen. Het is warm en dat creeert rust in je lichaam. Of je nu aardbeien thee in huis hebt of kamille.
Alleen mijn ervaring met thee is dat als ik s avonds zo tegen 9 uur( of later) 1 of 2 kopjes thee heb gedronken ik daar wel lekker op kan slapen maar wel midden in de nacht weer wakker word vanwege een bijna overvolle blaas.
Drink ik rond 9 uur of later gewoon 1 of 2 glazen spa of andere drankjes dan is er niks aan de hand terwijl mijn glazen zelfs een grotere inhoud hebben dan mijn kopjes.
Maar hopelijk voor andere mensen, hebben zij er geen last van dat ze er s nachts uit moeten als ze thee hebben gedronken. (herken je het probleem echter wel, kies dan voor een andere warme drank als er maar geen cafeïne in zit)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij helpt geen enkele thee. Ik moet gesport hebben en dan ben ik lichamelijk hardstikke moe en slaap ik als een os