Moedermelk en alcohol

Ik las op verschillende sites dat je best een glaasje alcohol mag drinken als je borstvoeding geeft. Die alcohol is net zo snel uit de moedermelk als uit je bloed.
Dus ong 2 uur wachten met de volgende voeding.
Als je nou toch kolft ongeveer een half uur nadat je alcohol hebt gedronken en je geeft dat de dag erna in een fles. Zit er dan nog alcohol in of is dat er op de een of andere manier uit. ( vervlogen ofzo?)

(Het gaat me er niet op of het goed is of slecht, het gaat me erom of er dan nog alcohol inzit.)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Net zoals de alcohol niet zomaar vervliegt uit een afgesloten fles drank, vervliegt die ook niet zomaar uit een afgesloten fles moedermelk. Die alcohol zit er dus nog in. Wel is het (als je matig drinkt natuurlijk) een héél kleine hoeveelheid alcohol waar je het dan over hebt, eerder vergelijkbaar met de alcohol die van nature in een zelfgemaakt fruithapje zou zitten dan met zelfs de zwakst alcoholische drank. De smaak van de moedermelk zou een groter probleem zijn dan werkelijke sporen alcohol in die melk.

Ja dan zit er nog alcohol in, tot 3 uur na het drinken van een glas alcohol zit er alcohol in de melk en het bloed. Als je het afkolft neem ik aan dat je het goed afsluit en dan kan de alcohol er ook niet uit. In de bron nogmeer adviezen over borstvoeding en alcohol.

Bronnen:
http://www.borstvoedingnatuurlijk.nl/Uploa...

ja, die alcohol zit er gewoon nog in, dus als je echt een keertje alcohol wil drinken, kun je beter van tevoren kolven.

Een vriend van mij is meerdere malen met alcohol achter het stuur op opgepakt. Nu wordt hij onder toezicht gehouden en kan plotseling opgeroepen te worden om zijn bloed te laten testen op alcohol. Na drie dagen kunnen zij nog zien of jij drie dagen geleden alcohol hebt gehad. Het blijft dus heel lang in je lichaam, maar een wijntje is na 3u er voor het meeste uit en een biertje 2u.

Je kunt allerlei gedetailleerde antwoorden krijgen over hoelang alcohol in je bloed blijft, maar er gaat een veel fundamentelere vraag aan vooraf: wil jij je kind risico laten lopen door iets wat niet hoeft? Jij hebt de keuze om wel of niet te drinken wanneer je borstvoeding geeft, je kunt dus bewust kiezen of je jouw plezier belangrijker vind dan de gezondheid van je kind. Met die vraag zul je moeten verhouden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100