Als ik vroeger 2 glazen wijn dronk, voelde ik niks.Nu voel ik al de gevolgen als ik 1 glas wijn drink. Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Ik dronk vroeger meer wijn dan nu, toen bijna dagelijks een glaasje bij 't eten en nadien eentje bij de TV. Maar omdat ik de gevolgen voelde, nl. sneller dronken voelen, heb ik de wijn achterwege gelaten en drink ik nu nog enkel bij speciale gelegenheden een glaasje wijn. Ik voel nu echter al dat ik iets heb gedronken vanaf het eerste glas. Ik vraag me af of dit wel normaal is en of er iets mis is met één van m'n inwendige organen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
2.7K

Het beste antwoord

Je geeft eigenlijk zelf het antwoord al: Je drinkt nu veel minder, dus je lichaam is minder gewend.
Dat is normaal, wij merken het hier ook :-)
Het is trouwens alleen maar verstandig dat je minder bent gaan drinken toen je de gevolgen begon te merken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er is helemaal niets mis met je lichaam. Het is juist goed dat je lichaam zo reageert. Voorbeeldje: Als je een maand lang elke dag 3 glazen drinkt en dan een tijdje stopt waarna je elke week 2 glazen drinkt een maand lang dan verandert je ritme en verandert je gevoel dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast de hierboven al genoemde ontwenning, speelt ook nog een rol dat je ouder geworden bent en daarom minder goed tegen alcohol kunt.