cherry cola smaakt meer kers marsepein achtig en dokter peper smaakt erg anders vind ik zelf
das t zelf als coca cola met pepsi vergelijken haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het smaakt behoorlijk anders: Cherry Coke en dr Pepper hebben een heel verschillende receptuur, proef zelf maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
cherry coke is veeeel zoeter en bevat ook meer suiker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dr Pepper is niet zoals Coca-Cola en Pepsi een coladrank. De smaak van Dr Pepper is een mengeling van smaken die bij de introductie van de drank populair waren bij de frisdrankcounter of soda fountain. Een gedeeltelijke lijst van ingrediënten is zichtbaar in het bedrijfsmuseum in Waco. De echte formule (met 23 grondstoffen) is een goed bewaard geheim. In tegenstelling tot de volkswijsheid (of urban legend), heeft Dr Pepper nooit pruimensap bevat. In Texas is de frisdrank verwikkeld in een hevige concurrentiestrijd met Pepsi.

Dr Pepper is ook verkrijgbaar in een lightvariant (Diet Dr Pepper). Hierin wordt de suiker vervangen door de zoetstof aspartaam. Na de herintroductie begin jaren 90 van de 20e eeuw heeft het bijna dezelfde smaak als de variant met suiker.

Toegevoegd na 1 minuut:
En cherry-coke, de naam zegt het al, heeft een vleugje kersensmaak.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat mag hoor;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De light variant dezelfde smaak als de gewone dr. pepper? echt niet...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bijna dezelfde smaak... (klachten mag je bij Wikipedia deponeren;-))