Na hoeveel shots Vodka ben je dronken?

Leeftijd: 34
Gewicht: 80
Niet groot van gestalte

De snelheid van dronken worden hangt af van gewicht, lichaamsgrootte, of je al gegeten hebt enz...

Vanaf hoeveel shots ben je 'plezant' dronken? 2 shots per uur? 4 shots per uur?

Toegevoegd na 58 seconden:
Ben je aan het binge drinken als je 2 shots per uur drinkt gedurende 5 uur? Vanaf hoeveel shots per uur ben je aan het binge drinken?

Toegevoegd na 8 minuten:
Geslacht: man

Toegevoegd na 13 minuten:
(het zijn geen echte shots maar gemengd met appelsap, maar in feite zijn het dan wel shots want in zo'n 25cl appelsap giet ik 1 shot vodka in)

Toegevoegd na 15 minuten:
is het ook zo dat 1 shot overeenkomt met 2 biertjes, dus bij 10 shots heb je in feite 20 biertjes opgedronken?

Toegevoegd na 25 minuten:
het is vodka van 40% (of graden)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
35.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook het geslacht speelt een rol i.v.m. het relatieve verschil in hoeveelheid lichaamsvocht tussen mannen en vrouwen, waardoor een vrouw eerder dan een man onder invloed is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geslacht: man

Het beste antwoord

Er zijn zo enorm veel factoren die dat kunnen beïnvloeden.. Hoeveel heb je van tevoren gegeten, drink je met grote of kleine slokken, drink je dingen door elkaar, drink je er nog water tussendoor en ook nog eens per persoon. Daarbij speelt vochtgehalte en de staat van de hersenen (en zenuwstelsel) ook nog een rol. Is absoluut geen concreet antwoord op te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is het ook zo dat 1 shot overeenkomt met 2 biertjes, dus bij 10 shots heb je in feite 20 biertjes opgedronken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt ten eerste aan het alcoholpromillage en ten tweede wederom aan de andere factoren. Als je 20 biertjes achterover klapt, is de kans groot dat je nog erger in de problemen zin dan wanneer je 10 'shotjes' nuttigt. Ook dit ligt aan de biotische factoren (op welke manieren reageren de verschillende organen op het drinkgedrag)

Andere antwoorden (1)

Je bent een binge drinker als je meer drinkt dan verantwoord is.

Als jou gedrag na 10 Shotjes op een avond nog verantwoord is, ben je geen binge drinker, anders wel :)

Een heel stuk hierover kun je lezen op drankjewel.nl