zelf icetea maken. heeft iemand een lekker recept?

ik hou niet zo van de veel te zoete icetea uit de winkel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken

Antwoorden (4)

Als het echt heel warm is in de zomer, maak ik gewoon een pot citroenthee, met wat schijfjes citroen er nog door en dat zet ik in de koelkast. Opdrinken met ijsklontjes erbij. Dat is heerlijk en lekker fris, en inderdaad niet zo smerig zoet als gekochte icetea.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan in sommige winkels machines kopen waar je een bepaald product kan ingieten om cola en andere frisdranken te maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je zelf ice tea wilt maken moet je gewoon een kopje thee zetten je kunt hier gewone thee voor gebruiken.
De thee moet je extra lang laten trekken want als de thee afkoelt in de koelkast gaat er wat van de smaak af.
Het beste is het om de thee een half uur tot een uur te laten trekken.
Je kunt bij de thee naar smaak suiker toevoegen.
Om de thee lekker fris te maken vind ik het lekker citroen sap van verse citroen in de thee te doen.
de thee is het lekkers met een ijsklontje erin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik maak het vaak van kruidenthee (lekker voor niks uit de tuin, maar je kan de kruiden ook op de markt of bij de Turkse/Marokkaanse super kopen). Doe ik een kan of theepot wat takjes munt of citroenverbena of melisse of een eetbare salie en giet er kokend water op. Laat dit afkoelen en klaar! Je kan ook nog wat schijfjes citroen toevoegen of sinaasappel voor nog meer smaak.
Eventueel nog wat ijs erbij (ook lekker met gecrushed ijs).