Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Thee is wel goed voor je, omdat het uiteraard veel water bevat, maar inderdaad is de theine en de looizuur niet al te best. Het beste kun je kruidenthee of Zonnatura-thee drinken. Heerlijk en heel goed voor je!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, vooral de brandnetel, kamille en rooibos van zonnatura zijn heerlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de 1e die mij kennis liet maken met zonnatura was jij... bedankt

Andere antwoorden (6)

Thee is per definitie niet slecht voor de mens, maar thee bevat ook theïne, theanine en fluoride.
Wil je gezondere thee drinken, kun je rooibosthee nemen.
Eigenlijk mag Rooibosthee de naam thee niet dragen omdat die van een heel andere plant afkomstig is, nl van de Aspalathus linearis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik moet als ik thee drink heel veel naar de wc. Dus daarvoor is het denk ik wel goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat zelfde effect heb je vermoedelijk ook met mineraal- of leiningwater
Ook groene thee is goed voor je vanwege de anti-oxidanten die erin zitten. (ga je niet roesten :-D)

Ik citeer:

Het geheim van groene thee

Het geheim van groene thee is dat het krachtige anti-oxidanten bevat die niet alleen de groei van kankercellen tegengaat maar deze ook vernietigt. Verder voorkomen deze stoffen ook het dichtslibben van de bloedvaten, de hoofdoorzaak van hart en vaatziektes en herseninfarcten.

Meer gezondheid voordelen zijn verder te verwachten bij reuma, hoog cholesterol niveau, infecties en een verbetering van het immuunsysteem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens sommige theoriën hangt dat af van je bloedgroep. Bloedgroep A zou geen zwarte thee moeten drinken, wel groene.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thee is over het algemeen rijk aan enzymen, mineralen, vitaminen.

Er zijn veel verschillende soorten thee; zwarte, groene, gele, witte, rooibos of kruidenthee. Iedere soort thee heeft weer zijn eigen waardevolle effecten op de gezondheid. Zo bevordert groene thee de spijsvertering en zou het ons immuunsysteem versterken. Tevens zou groene thee het glucose- en cholesterolgehalte in het bloed beïnvloeden en het functioneren van de nieren stimuleren. Rooibosthee heeft weer een rustgevende werking.

Maar de meeste gezondheidseffecten van thee zijn onzeker. Zeker is dat in iedere theesoort cafeïne zit. Zowel in de zwarte thee, als de groene en de witte. Twee kopjes thee bevatten dezelfde hoeveelheid als één kopje koffie

Drink thee nooit kokend heet, dit is niet goed voor de tong en de slokdarm. Laat het liever 5 minuten afkoelen. En wie voor de gezondheid thee drinkt, kan dat het beste zonder suiker doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel thee drinken is niet goed voor je. Het is nl vochtafdrijvend....vandaar dat je ook vaker moet plassen na het drinken van thee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding