Wat zijn dashes?

Om een cocktail te maken moet je bijvoorbeeld 3 dashes bessensap toevoegen, maar wat zijn dashes?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
5.7K

Antwoorden (4)

Een scheutje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrij vertaald scheutjes, dus gewoon een klein beetje, volgens internet technisch gezien 1,5 tot 3 ml.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat men het dan heeft over delen, dus als er gevraagd word om 3 dashes bessensap, moet je 3 keer de zelfde hoeveelheid als de alcohol houdende drank doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een dash is een scheutje. Dus je hebt drie scheutjes bessensap nodig, je schenkt drie keer een klein beetje erbij.
Amadea