Wat gebeurt er met je lichaam als je systematisch te weinig drinkt?

Ik bedoel dus ipv 2L per dag 1,5L per dag en dat voor een hele lange tijd..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm niemand..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja.. ik zie mijn moeder als voorbeeld, ze drinkt dagelijks maar twee koppen thee en een kop koffie. Jaar in en jaar uit. Ze is inmiddels bejaard en in redelijke gezondheid, enkel last van trombose en verhoogd cholesterol. Ik ben benieuwd of dit met het tekort aan vocht te maken heeft.. Goeie vraag dus! +

Het beste antwoord

Als eerste verschilt de hoeveelheid vocht die een lichaam nodig heeft van mens tot mens en 1,5 L zou genoeg kunnen zijn. Je lichaam kan uitdrogen als dit te weinig is. Je merkt dit door onder andere te donkere (stinkende) urine en als je aan je huid trekt blijft deze een beetje staan (extreme uitdroging). Het belangrijkste is dat je naar je lichaam blijft luisteren en dorst probeert te voorkomen maar in ieder geval te lessen wanneer nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik ken iemand die dronk ook te weinig, hij had nooit een dorstgevoel zei hij. Op een gegeven moment bleek dat inhoud (ontlasting?) in zijn darmen versteend was. Hij is met spoed geopereerd en daar hebben ze zowat alles aan darm weg gehaald. Hij heeft nog een stukje over en kan daar mee leven, maar het was kantje boord. Nu drink hij standaard veel meer water als vroeger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heftig
Dat hele twee liter verhaal is inmiddels al weer behoorlijk achterhaald.
Je lichaam stelt zich in naar de hoeveelheid vocht die het krijgt. Woestijnbewoners drinken echt geen 2 liter water per dag, en leven toch ook gezond. Ze plassen een stuk geconcentreerder dan wij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat 2L verhaal is even als voorbeeld genomen..
Mijn moeder drinkt al zo'n 90 jaar systematisch te weinig. Lichamelijk zo gezond als n vis. maar je hebt altijd uitzonderingen de een of de andere kant op