Omdat de grondstof suiker goedkoper is dan suikervervangers die er dan in zitten, bijv. sorbitol. Bekijk eens voor de gein de ingrediënten die op het blik staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat suikers goedkoper zijn dan zoetstoffen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijke suikers zijn goedkoop, dat vind je in allerlei natuurproducten, en suiker zelf is een natuurproduct.

Zoetstoffen daarintegen, worden gemaakt, of nagemaakt, om zoveel mogelijk de natuurlijke smaak van suiker te reproduceren. Dit is dan duurder, en geldt ook voor bijvoorbeeld syntetische vitamine's in bijvoorbeeld voedingssupplementen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zoetstof#Zoetsmakende_stoffen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de namaak van suiker is in eerste instantie juist gebruikt om het goedkoper te maken. aspartaam bijvoorbeeld is goedkoper dan suiker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waar kan ik dat terugvinden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in 1998 ontdekt de Food Commission in Engeland dat aspartaam niet alleen in lightfrisdrank voorkomt maar ook gewone frisdrank (omdat aspartaam drie keer goedkoper is dan gewone suiker); ook het ontbreken van de vermelding aspartaam in aspartaam-gezoete voedingswaren werd gerapporteerd. In mei 2000 verkoopt Monsanto zijn aspartaambedrijven aan J.W. Childs Equity Partners voor 440 miljoen dollar. even een voorbeeldje: http://www.totalhealthfoundation.org/index.php?option=com_content&view=article&id=92%3Aaspartaam&catid=48%3Agezondheidsinformatie&Itemid=89&lang=nl maar eigenlijk op elke site met als onderwerp aspartaam kom je het wel tegen..
allemaal onzin. is puur marketing, mensen zijn bereid meer te betalen voor een product als ze denken dat het gezonder is