Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is karnemelk goed voor een diabetes

het feit dat ik als diabeet moet opletten wat ik eet en drink
doet mij deze vraag stellen, ik drink graag karnemelk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
11.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het huidige dieetbeleid bij diabetes betekent een normale, evenwichtige voeding in een voldoende hoeveelheid. Daar past karnemelk prima in. Belangrijker is het vermijden van geraffineerde koolhydraten, zoals suiker, wit meel en zo goed als alle vergaand bewerkte fabrieksproducten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het bevat weinig suikers/koolhydraten, weinig vet en is licht verteerbaar.
Het past dus prima in jouw dieet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Diabetici hebben zeker wel een dieet, die moeten goed letten op het aantal koolhydraten/suikers dat ze eten, en het aantal eenheden insuline dat ze spuiten.
Dat zijn zogenaamde eetregels en dat is dus wel een dieet. Diabetici moeten dus zeker "dieet houden". Ik vind jouw reactie heel naar en ondoordacht, alsof ik niet weet waar ik het over heb.
MissBiggie
13 jaar geleden
Helemaal mee eens !!
karnemelk is prima. Wel de koolhydraten tellen indien je insuline gebruikt (9 gram kh per beker karnemelk).

Aangezien een diabeet ook op dierlijke vetten moet lette ivm hoger risico op hart- en vaatziektes, en karnemelk vetarm is, is dit een prima keuze.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding