Waarom heet chocomel chocomel en niet chocomelk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
9.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net zoals ik eiglijk altijd een blikje energy drank 'Red Bull' noem, ook al is de versie van de Aldi, C1000, Appie of Lidl..

Antwoorden (8)

Het is vernoemd naar de maker: chocomel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij heet niemand chocomel,dummy
Ik denk dat het gewoon een verbastering van chocolademelk is die makkelijker uit de mond rolt, waar ik het mee eens ben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Chocomel is een merknaam. Je kunt een gewone naam zoals 'chocomelk' of 'vanillevla' niet als merknaam deponeren.
Daarom zie je soms verbasteringen van zulke woorden als merknaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies. De drank heet 'chocolademelk', de fabrikant was er gewoon heel slim vroeg bij om zo'n goede merknaam te verzinnen. Zo goed dat hij het inmiddels kan marketen als 'Chocomel, de enige èchte'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jaaa dat is em...
Chocomel is een chocolademelk, geproduceerd door FrieslandCampina. Voorheen werd het geproduceerd door Nutricia.

Het handelsmerk Chocomel werd in 1932 geïntroduceerd en gedeponeerd door Martien Breij uit Baarn (Nederland). Na de Tweede Wereldoorlog verkocht de weduwe van Breij de merknaam aan Nutricia.

Het merk is dermate bekend dat het woord chocomel in het dagelijks spraakgebruik vaak gebruikt wordt voor chocolademelk in het algemeen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zegt chocmel maar je schrijft chocomelk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, Chocomel heet Chocomel.
Kijk hier maar: http://www.orange-blue.nl/wp-content/uploads/2010/09/chocomel.gif
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@hippo oeps dat had ik dan fout mijm schuld;)
Het is een naam, het ene meisje heet sara, het andere meisje heet sarah
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn vele verschillende merken chocolademelk. Een van die merken heet Chocomel. Het merk Chocomel is zo bekend geworden, dat mensen dit zijn gebruiken als productnaam. Veel mensen praten over chocomel, terwijl ze eigenlijk chocolademelk bedoelen. Zoals ook veel mensen praten over Sisi of Fanta, terwijl ze eigenlijk sinas bedoelen. Andere fabrikanten van chocolademelk, mogen hun product echter géén chocomel noemen, omdat dit geregistreerd staat als merknaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
chocomel is de merknaam van een bepaalde chocolademelk gemaakt door Nutricia. In de volksmond worden ook andere chocoladedranken vaak Chocomel genoemd, wat feitelijk niet juist is. Daarom heeft Nutricia ook de slogan "Chocomel, de enige echte"

Reactie van persoonlijke smaak: ik vind deze chocalademelk iets lekkerder dan die mijn supermarkt voor 10 cent per liter minder ook aanbiedt, ik schat in dat Chocomel iets romiger is.