Hoe kan het dat dat ik na 12-15 biertjes nog steeds op 1 been met me ogen dicht me tenen aan kan raken??

Ik ben 16 ong 1.90 en rond de 90kg nu weet ik dat het van beel dingen afhangt maar kan ik er dan echt goed tegen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je zeker dat het je eigen tenen zijn ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
we hebben onze Schultenbräu koning gevonden. zeker ook zo'n type die new kids aan het na praten is! *triest* *triest* *triest*
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet je daar zoveel voor drinken? Ik kan na 4 biertjes, binnen 5 minuten 6 voetgangers dood rijden! En ik weeg maar 66 kilo!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je schrijft trouwens Nederlands met een dubbele tong!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, jij bent wel echt een topper hoor! 16 jaar, en dan al zo goed tegen bier kunnen.Geweldig! Je wordt vast een grote onder de bierdrinkers!! Man, waar ben je mee bezig. Je kan goed op 1 been staan, maar het schijnt nu je verstand al aan te tasten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Man man man wat een kinderen hierZo drink haast nooit want ga haast nooit uit .. Als ik ga drink ik wat ja ... Rijden en drinken sws nooit maar ik stel hier een vraag en dan hoef ik niet dit soort antwoorden ... En met op 1 been staan bedoel ik dus dat ik me nog gewoon normaap voel voor de kindjes die het niet snappen ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaap? Is dat de standaard ISO-maat voor apen?
Als je geen antwoorden wil, waarom stel je dan een vraag? Er zijn genoeg andere sites waar je geen vragen hoeft te stellen. Het is niet verplicht!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Had je dan andere antwoorden verwacht op deze vraag ? En waarom loop je dan zo stoer te doen met je 12-15 biertjes als je toch haast nooit uitgaat ? Of ben je een thuiszuiper ?
Kristal
13 jaar geleden
Maar kan je dat dan ook als je niet gedronken hebt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zit niet stoer te doen zeg het gewoon ter indicatie zodat jullie ong weten waar ik het over heb.. Spellingsfouten komt omdat ik dit met me telefoon tik. Wil wel antwoorden maar niet van die "stoer hoor" antwoorden want daar ben ik helemaal niet op uit!! En nogmaals het is een uitdrukking ( 1 been ogen dicht bla bla) daarmee bedoel ik dus dat ik me hetzelfde voel als voor het drinken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jongens, er zijn héél veel mensen die als ze zich niet dronken voelen écht ervan uitgaan dat ze niet dronken zijn. Die mensen stappen gewoon in de auto in plaats van zo slim te zijn om uit te zoeken hoe het komt dat ze zich niet dronken voelen. Dan heb ik liever dat iemand zo verstandig is om niet in die auto te stappen en wel deze vraag te stellen. Persoonlijk lees ik daar geen stoerdoenerij in. Uiteindelijk is het drinken van 12-15 biertjes op een hele avond uitgaan natuurlijk een hoop alcohol, maar bepaald geen ongebruikelijke hoeveelheid. Ik weet dat GV de laatste tijd niet is wat het geweest is, maar is dat echt een reden om zó op een vraagsteller te reageren?

Antwoorden (5)

Als je vaak drinkt, dan treed er gewenning op. Je voelt dan aanvankelijk minder effect van de alcohol. Echter je reactiesnelheid gaat wel gewoon omlaag, door de alcohol. Is dus zeker niet zo dat de geoefende drinker bijvoorbeeld gewoon aan het verkeer kan deelnemen, omdat hij "er zo goed tegen kan."
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Ja hoor, je kunt er goed tegen.

Dit is wel een super stoere vraag......niet dus...
Eerder sneu.
12 tot 15 biertjes, geweldig, wàt een gezellige avond heb jij. Tellen hoever je komt. En maar bukken naar die tenen :)
Mag hopen dat je lopend naar huis gaat.
Ook nog een gezellige ochtend, daarna?

Die tenen aanraken, ach, als je daar lol in hebt. Maar je verdere lijf, je lever. Die met overuren maken om je body weer op de rit te krijgen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het duurt twee uur voordat één glas bier door je lichaam is *verwerkt*. Keer 15= uhhhhhh ff denke....

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/32276-hoe-lang-blijft-alcohol-in-je-bloed.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uhhhhhh ff denke... Hoe meer hersencellen hij kapotzuipt hoe langer dat "uhhhhhh ff denke"... gaat duren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is natuurlijk maar een uitdrukking daarmee bedoel ik dat ik me gewoon hetzelfde voel En nee ben geen stoere drinker en ga ik haast nooit uit vandaar de vraag .. Als ik daar ben "gewoon bier" ben toch de bob niet ...
Het betekent niet dat je er goed tegen kan. Het betekent alleen maar dat je na zoveel bier nog op één been met je ogen dicht je tenen aan kunt raken.

Het veraderlijke van alcohol is dat de verschillende effecten niet altijd evenveel optreden. Zeker bij iemand die gewend is aan veel alcohol drinken krijg je dat effect. Dat wil zeggen dat je dan bijvoorbeeld niet dronken overkomt, je bewegingen aardig gecoördineerd zijn en je niet met dubbele tong praat, terwijl je wél zonder het in de gaten te hebben overmoedig wordt, je reactiesnelheid drastisch naar beneden gaat en je beoordelingsvermogen enorm wordt verminderd.

Met andere woorden: je voelt je niet dronken. Je hebt dat gevoel dat je totaal in controle bent zo sterk dat je het zelfs probeert te 'bewijzen' door op één been met je ogen dicht je tenen aan te raken. En daar zit het venijn in, want je bént wel dronken.

Deze fase van dronkenschap is dan ook het meest voorkomend bij de mensen die zich in het verkeer om een boom heen vouwen. Of erger, slachtoffers maken. Die zijn niet op de scooter of in de auto gestapt met het idee dat ze laveloos waren, maar met het idee dat ze héél goed tegen drank konden. Want ze konden nog zo goed in een rechte lijn lopen, hun neus aanraken of met hun ogen dicht op één been hun tenen aanraken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ antwoord!
amigo
13 jaar geleden
het ENIGE juiste antwoord tot nu toe vind ik +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beda kt voor je antwoord hier heb ik wat aa n gewoon een objectief antwoord Ps ben geen feestbeest maar als ik niet bob dan drink ik vandaar mijn vraag :D nooit van plan om te gaan rijde. Met alcohol maar toch nieuwschierig nogmaals bedankt!!
Je bent 16 en je weegt rond 90 kg ? Dan heb je vast en zeker al een beste bierbuik. Maar als antwoord op de vraag of jij echt goed tegen bier kan ? Nee, daar kun je niet tegen. Als je er wel tegen kon zou je bij een avondje stappen het besef hebben dat je na 1 - 2 biertjes moet stoppen en op de fris overgaan. Wat je nu aan het doen bent is het systematisch uitroeien van alles wat je nog rest aan hersencellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga haast nooit en en drink dus ook niet regelmatig misschien eens in de maand misschien zelfs langer dus je kan wel bij hand doen maar ik stel hier gewoon een vraag als je verders niks weet moet je ook niet gaan speculeren heb dus geen bierbuik ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, waar zit je dan over te zeiken ? Vraag dan iets zinnigs, dan krijg je misschien antwoorden die je wel horen wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vraag ia dus waarom? Maar blijkbaar zijn mensen meer uit om me zwart te maken tot nu toe pas 1 normale objectief antwoord gekregen hulde!! -> dus niet aan jou..
Dat komt omdat na 15 glazen bier alles wat je aanraakt op je tenen lijkt als jij wilt dat het je tenen zijn.
De volgende ochtend weet je het toch niet meer.