Hoe kan het dat dat ik na 12-15 biertjes nog steeds op 1 been met me ogen dicht me tenen aan kan raken??

Ik ben 16 ong 1.90 en rond de 90kg nu weet ik dat het van beel dingen afhangt maar kan ik er dan echt goed tegen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je vaak drinkt, dan treed er gewenning op. Je voelt dan aanvankelijk minder effect van de alcohol. Echter je reactiesnelheid gaat wel gewoon omlaag, door de alcohol. Is dus zeker niet zo dat de geoefende drinker bijvoorbeeld gewoon aan het verkeer kan deelnemen, omdat hij "er zo goed tegen kan."

Ja hoor, je kunt er goed tegen. Dit is wel een super stoere vraag......niet dus... Eerder sneu. 12 tot 15 biertjes, geweldig, wàt een gezellige avond heb jij. Tellen hoever je komt. En maar bukken naar die tenen :) Mag hopen dat je lopend naar huis gaat. Ook nog een gezellige ochtend, daarna? Die tenen aanraken, ach, als je daar lol in hebt. Maar je verdere lijf, je lever. Die met overuren maken om je body weer op de rit te krijgen. Toegevoegd na 2 minuten: Het duurt twee uur voordat één glas bier door je lichaam is *verwerkt*. Keer 15= uhhhhhh ff denke.... http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/32276-hoe-lang-blijft-alcohol-in-je-bloed.html

Het betekent niet dat je er goed tegen kan. Het betekent alleen maar dat je na zoveel bier nog op één been met je ogen dicht je tenen aan kunt raken. Het veraderlijke van alcohol is dat de verschillende effecten niet altijd evenveel optreden. Zeker bij iemand die gewend is aan veel alcohol drinken krijg je dat effect. Dat wil zeggen dat je dan bijvoorbeeld niet dronken overkomt, je bewegingen aardig gecoördineerd zijn en je niet met dubbele tong praat, terwijl je wél zonder het in de gaten te hebben overmoedig wordt, je reactiesnelheid drastisch naar beneden gaat en je beoordelingsvermogen enorm wordt verminderd. Met andere woorden: je voelt je niet dronken. Je hebt dat gevoel dat je totaal in controle bent zo sterk dat je het zelfs probeert te 'bewijzen' door op één been met je ogen dicht je tenen aan te raken. En daar zit het venijn in, want je bént wel dronken. Deze fase van dronkenschap is dan ook het meest voorkomend bij de mensen die zich in het verkeer om een boom heen vouwen. Of erger, slachtoffers maken. Die zijn niet op de scooter of in de auto gestapt met het idee dat ze laveloos waren, maar met het idee dat ze héél goed tegen drank konden. Want ze konden nog zo goed in een rechte lijn lopen, hun neus aanraken of met hun ogen dicht op één been hun tenen aanraken.

Je bent 16 en je weegt rond 90 kg ? Dan heb je vast en zeker al een beste bierbuik. Maar als antwoord op de vraag of jij echt goed tegen bier kan ? Nee, daar kun je niet tegen. Als je er wel tegen kon zou je bij een avondje stappen het besef hebben dat je na 1 - 2 biertjes moet stoppen en op de fris overgaan. Wat je nu aan het doen bent is het systematisch uitroeien van alles wat je nog rest aan hersencellen.

Dat komt omdat na 15 glazen bier alles wat je aanraakt op je tenen lijkt als jij wilt dat het je tenen zijn. De volgende ochtend weet je het toch niet meer.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100