Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke drankjes mag je absoluut niet mixen en waarom is dat dan zo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
77.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

baileys- tonic is een urban myth. zover ik weet kan je alles mixen.

"Room bevat caseïne, dat een reactie vertoont wanneer het met een zuur in aanraking komt. Wanneer Baileys wordt gemengd met dranken als lemon, tonic of bepaalde wijnen kan het stollen. Dit is in veel gevallen ongewenst, maar sommige cocktails of mixdranken zijn er juist op gericht om deze stolling te veroorzaken. In België en Nederland doet een bekend broodjeaapverhaal de ronde dat het combineren van Baileys en tonic dodelijke gevolgen zou hebben."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Baileys
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus!
Ons maagzuur is sterk genoeg om de smurrie af te breken die ontstaat na het mixen van deze drankjes.
Ik dacht overigens dat het om de kinine ging in tonic, en niet de caseine.

Andere antwoorden (3)

Baileys en tonic : het wordt een soort cement.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt niet, het schift alleen maar, zie mijn reactie bij het antwoord van burdy.
baileys mag je niet drinken met de meeste koolzuurhoudende dranken omdat het dan gaat stollen in je maag d.w.z. dat er een soort dikke brij in je maag ontstaat en dan moet je maag leeg gepompt worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het overzicht van broodje aap-verhalen van Wikipedia:
"Aan het consumeren van het likeurtje Baileys, gevolgd door 7Up, zouden mensen zijn overleden. (Het mixen van Baileys met zure dranken wordt op het etiket van Baileys inderdaad ontraden omdat het op melk gebaseerde likeurtje dan gaat schiften. Van levensgevaar is echter geen sprake.)"
http://nl.wikipedia.org/wiki/Broodjeaapverhaal Je hebt je dus iets op de mouw laten spelden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik kan je maar één ding aanraden : doe, wat ik met een aantal collega's heb gedaan, omdat we het ook een broodje-aap-verhaal vonden : maak die mix in een glas, en zie wat er gebeurt.....eerst de Baileys erin, en dan dezelfde hoeveelheid tonic erbij. Kijk en huiver.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vertel het ook ff aan mn oma die ervoor naar het ziekenhuis moest
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en ik heb ook niet gezegd dat het dodelijk is maar het is niet goed voor je
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding