Kun je dood gaan door het drinken van een bepaald aantal energie dranken?

En kan je een hartaanval krijgen van het drinken van de mix Vodka-Redbull?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
22.5K

Antwoorden (5)

Ja dat kan. Theoretisch is het mogelijk om dood te gaan aan een overdosis energydrank. Het bevat namelijk een enorme hoeveelheid cafeïne en suiker. Daarnaast allerlei chemische hulpstoffen die beslist niet goed zijn voor een mens bij veelvuldig gebruik.

Er zijn gevallen bekend van totale verkramping van spieren en dat al na twee blikjes. Sommig mensen zijn er heel gevoelig voor en een hartstilstand is dus niet uitgesloten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een 13-jarig meisje uit Amersfoort is bijna in coma geraakt nadat ze 20 blikjes energiedrank op had gedronken. Tijdens een schoolkamp had het meisje de drank ingeslagen bij een supermarkt.

In 24 uur tijd dronk ze de blikjes leeg en was ze de hele dag hyperactief. Eenmaal thuis stortte ze in.

Volgens De Telegraaf is ze aan de dood ontsnapt, omdat haar hart door de overdosis cafeïne op hol had kunnen slaan.

Bron: RTV Utrecht

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kan niet zomaar een hartaanval krijgen indien je een Wodka-RedBulletje drinkt. Als je er 20 ineens achterelkaar drinkt, kan je een delerium (alcoholvergiftiging) krijgen, maar dat is met alle alcoholische dranken zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb hier toevallig gisteren een artikel over gelezen :

Energiedrankjes zijn niet zo onschuldig als ze er uitzien en brengen grote gezondheidsrisico’s met zich mee. Met name voor jongeren. Als zij ook nog eens diabetes, een hartafwijking, gedragsproblemen of stemmingswisselingen hebben, wordt dat risico nog groter. Dat blijkt uit onderzoek. Een ‘overdosis’ van de populaire drank kan resulteren in een beroerte of hartaanval en kan zelfs dodelijk zijn.

kijk even in de bron voor verdere info.
13 jaar geleden
ja volgens mij wel want van te veel energie drank
krijg je hartproblemen,dus je zal er ook wel dood van gaan..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je bij het drinken van grotere hoeveelheden voda-redbull eerder last krijgt van de vodka dan van de red bull.
En ja energiedranken kunnen schadelijk zijn, zie de antwoorden van voorgangers.