Sauzen noemt men dat, dus de natte smaakstof in het gedroogde blad laten lopen, laten drogen weer en verkopen die thee...

Zo simpel is dat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent in de war met tabak XiniX.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar thee toch ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tabak wordt gesausd in de Primary bij Philip Morris. Daar heb ik namelijk ook gewerkt ;o) Het is ook een specifiek begrip in de productie van sigaren en sigaretten. http://www.techniekbedrijven.nl/studenten/carriere/bedrijvendatabase.html?tx_tblistusers_pi1%5BshowUid%5D=1514&cHash=60aaec8249 Het theeblad komt hier binnen en wordt al dan niet gemengd met natuurlijke gedroogde ingrediënten of smaakkorreltjes.
Door de theeblaadjes te dopen in een bad met smaakstoffen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door smaakstoffen toe te voegen aan de thee.... In veel gevallen wordt er ook fruit gedroogd die wordt fijngemalen en daarna toegevoegd. Pepermuntthee wordt bijvoorbeeld weer munt aan toegevoegd....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms doen ze er ook stukjes gedroogd fruit of gedroogde bloemetjes in, zoals bij sinaasappelthee, of jasmijn, of rozenthee. Staat ook nog heel leuk, als je zulke thee in een glazen theepot zet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt +1
Dat ligt aan het type thee. Thee bestaat uit gedrooge bladeren van de theeplant. Daarvan zijn verschillende soorten en ze groeien in verschillende landen met een verschillend klimaat. De soort, klimaat en tijdstip van plukken en verdere verwerking zijn bepalend voor de smaak. Voor groene thee worden de blaadjes meteen na de pluk gestoomd, voor bepaalde Chinese thee worden de blaadjes gefermenteerd.

Aan de zogenaamde zwarte thee worden geen smaakstoffen toegevoegd, zoals Dardjeeling, English breakfast, Earl Grey.

Alleen aan de "smaakjes" thee wordt de zwarte thee gemengd met soms natuurlijke kruiden (zoals munt, zoethout, bloemen) of via smaakkorreltjes die gemaakt worden uit het sap van vruchten.

Het is echt niet zo dat alle blaadjes in een smaakbadje komen. Wat dat betreft is mijn bron Douwe Egberts in Joure waar ik ook voor werk en die de thee in zakjes verpakt.

Toegevoegd op 22-06-2009 17:22:21
De smaakstoffen kunnen in goedekopere thee natuurlijk ook kunstmatig van aard zijn.

De echte theesmaak (dan heb ik het niet over citroenthee of bosvruchten) komt door etherische oliën ethanol in verbinding met esters, methanol, aldehyden en zwavelverbindingen. Die zitten in het theeblad en komen vrij door ze te onttrekken aan het blad door kokend water.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je noemt earl grey - maar daar zit toch bergamot-olie in?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, Sorry, ja, dat klopt. En ook aan Ceylon wordt een vleugje citroen toegevoegd en English breakfast is een mengsel van Ceylon thee.
door smaakstoffen die in de scheikunde esters heten.

In citroen-thee zit heus geen druppie citroen.....

maar ja, wat wil je,

Hondevoer, daar zitten geen honden in
om van koninginnesoep maar te zwijgen.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi JJ1, Aan sommige smaakjesthee worden gedroogde schillen toegevoegd, vooral de duurdere thee die je in een echte theewinkel koopt. Aan sommige goedkope smaakjesthee zullen ook wel kunstmatige smaaktoffen toegevoegd worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat willen ze graag dat je dat denkt. Dus bij de betere merken doen ze op de 100 liter smaakstof 1 echte citroenschil erbij:) Dus ze liegen niet eens, dat is waar:) Het klinkt als een flauw grapje, maar het is echt zo.