Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom als je aanleng limonade maakt (met water)het na twee dagen niet meer goed is? vooral als water en limonade geschieden is goed blijft?

Als ik aanleng limonade in fles doe, dan drink ik het meestal niet gelijk helemaal op. (omdat ik niet zo veel drink)
maar waarom is naar twee dagen niet meer goed?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
7.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In de siroop zit erg veel suiker. Door deze hoge concentratie krijgen bacterien de kans niet om te vermenigvuldigen. Zodra de siroop is aangelengd, wordt de concentratie een stuk minder. Kans op bederf neemt daardoor flink toe.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er zijn hier geloof ik al meerdere vragen geweest over kraanwater en hoe lang dat goed blijft als het eenmaal uit de kraan is.

Als je aanlenglimonade aanmaakt met kraanwater, en kraanwater is niet zo lang houdbaar, dan is die limonade natuurlijk ook niet zo lang houdbaar, want het overgrote deel van de limonade bestaat dan uit kraanwater.

Volgens mij heeft het niks te maken met het mengen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Water uit de kraan, is in tegenstelling tot water uit een fles, niet geconserveerd, en dus niet houdbaar. Er zitten geen conserveringsmiddelen in kraanwater en is dus maar 2 dagen houdbaar. Beter leng je de limonade per glas aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding