Ja, eigenlijk wel raar. Je vergeet van alles, maar niet om een nieuwe te pakken als je glas leeg is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je aangeschoten / dronken bent. En op de langere termijn omdat je hersens aangetast raken door overmatig alcohol gebruik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat alcohol ervoor zorgt dat er vocht uit je lichaam raakt. Dit vocht is nodig voor het "doorgeven" van prikkels in je hersenen. Dat je dan nog net een nieuw biertje kan bestellen is dan nog 1, maar je hersenen zijn daardoor niet in staat hele stukken op te slaan. Daardoor weet je soms vaag nog wel iets van de avond ervoor, en soms helemaal niks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alcohol zorgt voor verminderde reactie. Na veel alcohol weet je het allemaal niet zo zuiver meer. Alleen het hier en nu...als je dat nog beseft. Je voelt je in een roes-sfeer. Drank en lol, de rest doet er niet toe . Dat wordt pas weer helder als je kater voorbij is de volgende dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alcohol vernietigt hersencellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar heppie ut ofer?
Dat heet een black out. De informatie uit het korte termijn geheugen wordt niet doorgegeven aan het lange termijn geheugen. Het is een tijdelijke hersenstoornis. Op het moment van drinken merk je daar niets van. Het is dus eigenlijk iets anders dan vergeten. Bij vergeten heb je iets opgeslagen en weet je het daarna niet meer. Bij een black out is het nooit opgeslagen. Daardoor kun je het je ook echt nooit meer herinneren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de hersenen in je voorhoofd worden aangetast daar word je evenwicht geregeld maar ook je geheugen