Waarom wordt je sneller dronken als je alcohol drinkt in de zon zit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken

Antwoorden (4)

Doordat je meer vocht verliest in de zon. Alcohol is sowieso al diuretisch (plas-opwekkend) en de zon droogt je uit. Je alcohol-percentage stijgt meer dan normaal.
14 jaar geleden
Je droogt uit in de zon, meer dorst meer drinken meer alcohol meer verdampen meer drinken meer dorst meer enz enz
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alcohol is vochtverdrijvend. Hoe minder vocht er in je cellen zit, hoe meer alcohol er in je cellen kan zitten. Als je in de zon zit verlies je meer vocht door zweet verdamping waardoor de alcohol "meer ruimte" in je lichaam krijgt. Om minder snel dronken te worden kan je naast de alcohol, glazen puur water nuttigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op een hete zomerdag, zwaar werk gedaan, veel gezweten en een lege maag kan je van een pilsje dronken worden.
Je lichaam wil direct het vochttekort aanvullen en doet dit met de pils.
Zou je eerst 2 glazen water gedronken hebben dan gebeurd er niets.
Het lichaam vult het te kort dan aan met water.