In een luxe restaurant zal een sommelier gekleed gaan in passende jleding,d.w.z. een net pak of desnoods in een bijzonder deftige gelegenheid een rokkostuum, maar in de meeste restaurants doet de ober of kellner het er gewoon bij.
M.a.w. deze restaurants hebben geen sommelier en kunnen ze zelfs casual gekleed gaan. Over het algemeen zijn de bezoekers van gewone huis, tuin en keuken restaurants ook geen wijnkenners en slobberen ze weg wat hen wordt voorgezet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Dat wordt niet gevraagd.

Andere antwoorden (1)

De kleding van een sommelier behoort te passen in de ambiance van gastronomie; ze zijn als de lakeien in een paleiszaal. Het hangt er natuurlijk vanaf of het een eenvoudig restaurant is of dat het drie Michelinsterren heeft, maar de sommelier zal in elk geval een net pak dragen.
Amadea