Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak je dropwater? Kan dat met elke drop?

Ik heb bijvoorbeeld nog wat harlekijntjes liggen, kan dat daarvan, of moet het met harde drop? Werkt dropwater ook voor hoesten?

Toegevoegd na 10 minuten:
Ok, dus men neme laurierdrop, en dan? :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
20.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het algemene advies bij dropwater is om laurierdrop te gebruiken. Laurierdrop, en ook laurierdropwater, is goed voor je keel en kan gebruikt worden als hoestdrank.

Toegevoegd na 1 uur:
Nav je uitbreiding heb ik nog verder gezocht. Op diverse sites vind ik een dergelijke beschrijving dus ik heb hem hier even samengevat: water en laurierdrop in een fles doen en flink schudden zodat het smelt en gaat schuimen. De hoeveelheid laurierdrop moet je gewoon naar smaak doen. Het flesje moet niet te groot zijn en het beste kun je een glazen fles nemen.

In de tweede link staan nog wat tips en valkuilen bij het maken van poeliepek (dropwater). Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat kan het best met laurierdrop! Is ook bij de apotheek verkrijgbaar en de meest medicinale drop die er is.
(Lees meer...)
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ah, je was me net voor haha
Je kan het best met laurierdrop maar engelse drop kan volgens mij ook!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding