Waarom smaakt pure alcohol zo anders?

Ik heb wel eens wat drupjes hoogprocentige alcohol geproefd. Dan heb ik het over 80% of daaromtrent. Dat smaakt nog gewoon naar heel sterke alcohol.

Als je echter wat drupjes zuivere alcohol proeft (99,4% of hoger), smaakt dat ineens volkomen anders dan de "gewone" hoogprocentige alcohol. Als je alleen al je vinger in zuivere alcohol doopt en hem daarna in je mond steekt, is het alsof het "pling" doet in je hersenen, en je ogenblikkelijk helemaal alert bent.

Waar komt dat verschil vandaan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het kan zijn dat je hebt geproefd van gedenaturaliseerde alcohol. Kan dat kloppen? Alcohol van 99,4% of hoger is over het algemeen niet bestemd voor consumptie, en daarom wordt er een stof aan toegevoegd die de smaak verandert.

Meestal wordt aan pure alcohol iets toegevoegd wat het ongeschikt maakt voor consumtie. Zou het ook maar niet vaker gebruiken. Neem maar gewoon een lekker wijntje of zo.

in pure alcohol zitten geen smaakstoffen bij, zoals het woord al zegt ''smaakstoffen'' die maken de smaak. en ik denk dat er dan bij die 80% nog een aantal smaakstoffen aanwezig zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100