Heeft thee van gedroogde bloemetjes meer smaak dan thee van dezelfde nog verse bloemetjes?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Dranken

Het beste antwoord

Dat is een vraag die weer niet kan beantwoord worden met een simpel ja of nee.
Als je puur op gewicht afgaat dan zal eenzelfde hoeveelheid gedroogde bloesems meer smaak afgeven dan verse aangezien uit de gedroogde het water verwijderd is. Anderzijds heb je, als je verse bloesems gebruikt, weer meer bijkomende smaken die in je infuus terecht zullen komen daar met het drogen ook de meer florale smaken uit je bloesem verdwijnen. Ook zal het aroma van verse geïnfuseerde bloesems anders zijn dan van gedroogde daar ook verschillende aromastoffen verdwijnen bij het drogen.
Dus geven gedroogde bloesems meer smaak af dan verse? In feite niet, daar er verschillende smaakstoffen verdwijnen bij het drogen. Anderzijds als je de het hebt over dezelfde hoeveelheid, in gram uitgedrukt, is het antwoord dan weer ja als je het over de specifieke smaak van die bepaalde bloesem hebt.
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel en succes met je infusen.